Rekrutacja Cennik Kontakt Dokumenty Dlaczego my?


Aktualności
Komunikaty
Codzienniki archiwalne
Codziennik Sprytnych Krasnoludków
Codziennik Małych Odkrywców
Codziennik Mądrych Sówek
Foto - galeria
Foto - archiwum
O Akademii
Kadra
Zajęcia adaptacyjne
Zajęcia programowe
Zajęcia dodatkowe
Plan dnia Smyka
Jadłospis
Oczytani
Teatr Rodziców
Przedszkole pod chmurką
Polecamy







Codziennik Mądrych Sówek

Zimowe skojarzenia
(12-01-2017)
Czwartkowy poranek rozpoczęliśmy od wspólnych zabaw w kącikach zainteresowań.
Na porannych zajęciach tradycyjnie ustaliliśmy dzisiejszy dzień, miesiąc, porę roku oraz pogodę. Utrwaliliśmy poznane dotychczas litery i cyfry. Smyki brały także udział w porannej gimnastyce oraz wysłuchały swoich ulubionych bajek
Podczas zajęć edukacyjnych dzieci brały udział w ćwiczeniach twórczych, które polegały na wysłuchaniu z zamkniętymi oczami wiersza J. Ratajczaka, pt. “Śnieżynki” i wyobrażaniu sobie płatków śniegu opisanych w utworze. Chętne dzieci opowiadały o swoich wyobrażeniach.
Smyki brały również udział zabawie z kartami logicznymi. polegała ona na dostrzeganiu cech wspólnych i odróżniających dane przedmioty. Klasyfikowaliśmy je ze względu na jedną, dwie i trzy cechy. Wspólnie kodowaliśmy przedmioty przedstawione na kartkach, np. wielkość (duży, mały), kolor (żółty, niebieski, czerwony), kształt (czapka, szalik, rękawiczki). Dzieci przed rozpoczęciem zabawy wycinały potrzebne im do tego kartoniki.
Kolejnym punktem zajęć było rytmizowanie fragmentu  piosenki, najpierw tupiąc, podskakując oraz klaskając.
Smyki wykonały również kartę pracy, gdzie zadaniem dzieci było przeczytać dyscypliny sportowe. Bawiliśmy się również w zabawę rozwijającą spostrzegawczość  “Czyj to szalik?”, zadaniem dzieci było wylosować szalik i określić do kogo on należy.
Wybraliśmy się także na spacerek, by obserwować zimowy krajobraz i pobawić się na świeżym powietrzu.
Dzisiaj odbyły się następujące zajęcia dodatkowe: zajęcia z psychologiem, programowanie, aktywność polonistyczna, taniec.
 
 



Bezpiecznie bawimy się na śniegu
(11-01-2017)
Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy w świetnych nastrojach. Na dobry początek dnia bawiliśmy się swoimi ulubionymi zabawkami.
Na porannych zajęciach wspólnie ustaliliśmy dzisiejszy dzień, miesiąc, porę roku oraz pogodę.
Na zajęciach edukacyjnych rozwiązywaliśmy oraz układaliśmy zagadki o tematyce zimowej.
Smyki wysłuchały także opowiadania J. Kusego, pt. “Trzy czerwone serca”. Dzieci odpowiadały na pytania tj.: Co zobaczyli chłopcy gdy wracali do domu?, Jak chcieli pomóc?, Kto uratował dzieci?, Jak skończyła się ta historia?, Co to znaczy: Na mnie zawsze możesz liczyć?. Opowiadanie to skłoniło nas do podjęcia rozmowy na temat bezpieczeństwa podczas zimowych zabaw. Ocenialiśmy proponowane przez nauczycielkę zachowania dzieci, czy są właściwe czy  niewłaściwe - uzasadnialiśmy swój wybór.
Świetnie bawiliśmy się podczas zabawy muzyczno-ruchowej “Rozgrzewamy się na mrozie”.
Podczas zabawy pantomimicznych “W co można się bawić na śniegu?”, dzieci bez użycia słów demonstrowały ruchem różne zabawy na śniegu, a pozostałe odgadywały o jaka zabawę chodzi.
Smyki dzieliły się swoimi doświadczeniami, jakie zimowe zabawy sprawiają im najwięcej przyjemności, gdzie i z kim się w nie bawią.
Po wysłuchaniu wiersza T. Kubiaka “Taniec z termometrem”, omawialiśmy  wygląd i przeznaczenie.
Smyki wykonały także karty pracy gdzie zadaniem było odczytać wyrazy a następnie przesylabować je i przegłoskować oraz połączyć liniami obrazki  przedstawiające dzieci  ze zdjęciami tego, czego im brakuje. Zadaniem dzieci było również pokolorować obrazki ubrań, które zakładamy zimą oraz narysować po śladach dróg kul śnieżnych.
Wybraliśmy się również na spacer podczas którego Smyki bawiły się w zabawy ruchowe.
W ciągu dnia dzieci bawiły się w kącikach zainteresowań. Odbyła się również próba na zbliżające się przedstawienie.
 



Taniec bałwanków i płatków śniegu
(10-01-2017)
Wtorkowy poranek tradycyjnie rozpoczęliśmy od wspólnych zabaw w kącikach zainteresowań, po których odbyła się gimnastyka na sali gimnastycznej oraz czytanie naszych ulubionych bajek.
Na zajęciach edukacyjnych rozpoczęliśmy nowy blok tematyczny  „Zabawy na śniegu” i to właśnie rozmowa na ten temat wprowadziła nas w dzisiejsze zajęcia. Następnie dzieci brały udział w zabawie rozwijającej analizę i syntezę słuchową „Z górki na pazurki”. Wspólnie układaliśmy pocięte na kawałki obrazki przedstawiające to, co może nam być potrzebne do zabaw na śniegu, nazwy wszystkich przedmiotów dzieliliśmy na sylaby i głoski, wyróżnialiśmy też głoski w nagłosie i wygłosie. Smyki świetnie bawiły się podczas zabaw ruchowych: „Uwaga, śnieżka!”, „Odgarniamy śnieg przed domem”, „Otrzepujemy się ze śniegu” oraz „Lepimy śniegowe figury”.
Po wysłuchaniu opowiadania „O śniegowych bałwanach i płatkach śniegu”, Smyki odpowiadały na pytania z nim związane, a podczas zabawy orientacyjno-porządkowej „Buch w śnieżny puch” wyskakiwały w górę i do przodu, tak jakby wskakiwały w śnieżna zaspę.
W drugiej części zajęć bawiliśmy się z watą. Badaliśmy ją różnymi zmysłami, opisywaliśmy, jaka ona jest i do czego można ją wykorzystać. Wspólnie wymyślaliśmy również różne zabawy z wykorzystaniem waty, m.in.: dmuchanie, podrzucanie i upadanie razem z kłębkiem waty, itp., itd. Na zakończenie Sówki wykonały zadanie w swoich „Kartach pracy”, które polegało na znalezieniu drogi w labiryncie.
Na zajęciach popołudniowych dzieci wysłuchały wiersza-zagadki H. Ożogowskiej, pt. “Kto to?”, a następnie ilustrowaliśmy ruchem jego treść. Smyki brały też udział w zabawach w parach z wykorzystaniem elementów kinezjologii edukacyjnej, wykonaliśmy ćwiczenia takie jak: „Przeciągamy się”, „Wahadło zegara” oraz „Ćwicz tak jak ja”.
Wybraliśmy się również na zimowy spacer.
Zajęcia dodatkowe: język angielski, dziecięca matematyka i akademia plastyczna.
 



Mówimy wyraźnie ćwir, ćwir...kra, kra...
(09-01-2017)
Poniedziałkowy dzień był dla nas pracowity. Początek dnia dzieci spędziły na zabawach dowolnych. Po śniadanku odbyły się poranne zajęcia, na których dzieci tak jak zawsze utrwalały dni tygodnia, nazwy miesięcy, pory roku oraz utrwalały litery i cyfry.
Zajęcia edukacyjne, rozpoczęliśmy od ćwiczeń artykulacyjnych, które miały na celu usprawnić język i wargi. Kolejnym punktem zajęć było utrwalenie dni tygodnia, z wykorzystaniem wiersza A. Galicy “Tydzień ma siedem dni”:
 
Tydzień ma siedem dni,
Zna je mama, znasz je ty.
Poniedziałek, wtorek, środa,
Czwartek, piątek i sobota.
A w niedzielę razem z mamą
Powtórzymy znów to samo.
 
Następnie określaliśmy różnicę pomiędzy słowami. Smyki recytowały również fragment wiersza J. Brzechwy “Entliczek pentliczek”, gdzie zadaniem dodatkowym było klaskanie w miejscach, w których dzieci słyszały głoskę “cz”. Dzieci bawiły się  zabawę dydaktyczną w której określały wartość logiczną  zdań. Wspólnie głoskowaliśmy proste wyrazy. Bawiliśmy się w zabawę rozwijającą umiejętność dostrzegania określonych cech przedmiotów.
Wybraliśmy się także na spacer podczas którego obserwowaliśmy zimową aurę.
Odbyły się zajęcia dodatkowe: taniec, muzyka, j. angielski, matematyka dziecięca. 
 



Świąteczne życzenia
(21-12-2016)
Środę rozpoczęliśmy od wspólnych zabaw w kącikach zainteresowań oraz układania puzzli. Następnie odbyła się poranna gimnastyka oraz próba jasełek.
Zaraz po śniadaniu w czasie drugiej części „Kuchennych rewolucji” dekorowaliśmy upieczone wczoraj pierniczki.
Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od tworzenia liczby mnogiej nazw ozdób choinkowych oraz ćwiczenia wyrazistej wymowy podczas powtarzania wersów wiersza E. Chilińskiej-Karpowicz  pt. „Choinka”. Następnie Smyki wysłuchały opowiadania H. Łochockiej  pt. „Ptaszek z torby wypuszczony śle życzenia w różne strony” oraz odpowiadały na pytania z nim związane. Po omówieniu  opowiadania pracowaliśmy z ilustracjami zamieszczonymi na tablicy demonstracyjnej – dzięki nim przypomnieliśmy i omówiliśmy drogę listu od nadawcy do adresata. Przy okazji utrwaliliśmy znajomość własnego adresu. Na zakończenie oglądaliśmy różne  kartki świąteczne, nazywaliśmy zdobiące je elementy oraz szukaliśmy tych, które powtarzają się na większości kart.
W drugiej części zajęć zastanawialiśmy się, jakie świąteczne życzenia można składać swoim najbliższym, czego życzyć ludziom w zależności od np. ich wieku. Wspólnie stworzyliśmy też naszą wielką kartkę z życzeniami, która już znalazła się na wystawie tak, aby każdy mógł ją przeczytać. Na zajęciach popołudniowych rozwiązywaliśmy świąteczne zagadki oraz  porównywaliśmy długość łańcuchów choinkowych, doskonaląc umiejętność posługiwania się określeniami: dłuższy, krótszy, tej samej długości. Następnie Smyki wykonały zadania w swoich „Kartach pracy”. Wspólnie bawiliśmy się też w „Smutne i wesołe choinki”, „Rozdajemy świąteczne kartki” i „Łańcuch przyjaźni”.
Dzisiaj odbyły się następujące zajęcia dodatkowe: język angielski, logopedia i dziecięca matematyka. Głównym wydarzeniem dnia były urodziny Jasia, któremu jeszcze raz składamy serdeczne życzenia! laughheart
 



Bombki i liczby
(20-12-2016)
Wtorkowy dzień upłynął nam w miłej atmosferze. Początek dnia dzieci spędziły na grach i zabawach własnych. Po śniadanku odwiedziła nas Pani Zima z która powitaliśmy nowa porę roku. Wspólnie się bawiliśmy, rozwiązywaliśmy zagadki oraz tańczyliśmy. Kolejnym punktem  były kuchenne rewolucje – dziś Smyki wykonały świąteczne pierniczki.
Na porannych zajęciach edukacyjnych nauczyciel przedstawił temat zajęć. Następnie zajęcia rozpoczęliśmy zabawą pt. “Niezwykły gość” - zadaniem dzieci było wypowiadać rymowankę w różnej intonacji: cicho, głośno, nisko, wysoko, klaszcząc, tupiąc nóżkami:
 
Przyszła do nas choinka zielona,
płatkami śniegu pięknie ozdobiona.
 
Kolejnym punktem, zajęć było zapoznanie dzieci z tradycją związaną ze świętami Bożego Narodzenia w innych krajach europejskich.
Na popołudniowych zajęciach edukacyjnych bawiliśmy się w masaż pt. “Świąteczne ciasto” - dzieci nawzajem wykonywały sobie masaż relaksacyjny.
Na podstawie tablicy demonstracyjnej Smyki liczyły bombki na łańcuchu. Każdy Smyk tworzył również zbiory matematyczne, dzięki którym dzieci utrwalały liczenie w zakresie indywidualnym.
Korzystając z pogody wybraliśmy się na spacer podczas którego Smyki bawiły się w zabawę ruchową.
Odbyły się również zajęcia dodatkowe: język angielski, matematyka oraz plastyka na której Mądre Sówki wykonały choinki.
 



W oczekiwaniu na święta
(19-12-2016)
Poniedziałkowy dzień upłynął nam bardzo miło i pracowicie. Początek dnia dzieci spędziły na zabawach własnych. Po śniadanku przystąpiliśmy do głosowania na dyżurnego, uzasadniając swój wybór. Następnie dyżurna poprowadziła poranne zajęcia, podczas których ustaliliśmy dzień tygodnia, miesiąc, porę roku, określiliśmy jaka jest pogoda. Utrwaliliśmy poznane literki i cyferki.
Na zajęciach edukacyjnych nauczyciel przedstawił dzieciom temat zajęć. Następnie zajęcia rozpoczęliśmy wysłuchania wiersza pt. “Zanim przyjdzie gwiazdka”:
Jeszcze w lesie szumią świerki,
kołysanki swoje
a ja już mam kłopot wielki,
czym drzewo ustroję.
Otoczone było w lesie
świergotliwym gwarem…
Więc ja na nim też zawieszę
śmiesznych ptaszków parę.
Z waty będzie biały zając
i ruda wiewiórka.
Wśród gałązek się schowają
ślimaki ze sznurka.
Pod wesołym muchomorem
posadzę krasnale.
Mogę wybrać się wieczorem
z wizytą do lalek.
Ciekawym punktem zajęć dla dzieci, był temat dotyczący tego, w jaki sposób w domkach ubierana jest choinka. W dniu dzisiejszym odbyła się również próba na przedstawienie jasełkowe, które już niebawem:).
Na popołudniowych zajęciach edukacyjnych, dzieci wykonały zadania w kartach pracy, gdzie ich zadaniem było dorysować po siedem elementów, w każdym łańcuchu. Smyki miały również za zadanie odrysować kontury pierniczków według podanego wzoru oraz  zmienić kolory bombek.
Korzystając z pogody wybraliśmy się na plac zabaw. 
W dniu dzisiejszym odbyły się zajęcia dodatkowe: muzyka, matematyka dziecięca, język angielski.
 



Nasza choinka
(16-12-2016)
Wraz z piątkiem rozpoczęliśmy kolejny blok tematyczny, pt. “Święta, święta”.
Na zajęciach edukacyjnych dzieci wymieniały nazwy różnych drzew iglastych oraz ich szyszek. Smyki rozpoznają takie drzewa jak: świerk, sosna, jodła i jałowiec.
Świetnie bawiliśmy się podczas nauki z wyklaskiwaniem rymowanki “Święta się zbliżają, czas ten cieszy nas. W każdym domu  radość i prezentów blask”.
Podczas zabaw orientacyjno-porządkowych oraz naśladowczych, tj. Odśnieżamy teren przed domem, Ubieramy choinkę, Zamiatamy potłuczone bombki, Ozdoba choinkowa, Smyki ćwiczyły duże grupy mięśniowe, mięśnie brzucha, ramion oraz tułowia.
Rozmawialiśmy także na temat wysłuchanych tekstów: wiersza L.J. Kerna, pt. “Choinka” oraz opowiadania J. Dymkowskiej, pt. “Ubieramy choinkę”. Dzieci oceniały postępowanie głównych bohaterów, palmy, oliwki i choinki.
Podczas ćwiczeń ruchowo graficznych “Choinka”, dzieci kreśliły w powietrzu kształt choinki najpierw jedną ręką, a potem dwiema.
Smykom bardzo spodobała się zabawa z wykorzystaniem rymowanki:
Cho-in-ka zie-lo-na
przy-szła dzi-siaj do nas.
Z uś-mie-chem ją wi-ta-my,
na świę-ta za-pra-sza-my.
Dzieci w parach stały na przeciwko siebie i powtarzały za nauczycielką tekst rymowanki podzielony na sylaby. Uderzały przy tym naprzemiennie raz w swoje dłonie, raz w dłonie partnera.
Smyki sylabowały i głosowały nazwy słów związanych ze świętami.
Dzieci wykonały także tematyczne ćwiczenia w kartach pracy.
Dzisiaj odbyła się także próba na Jasełka.
Wspólnie z rodzicami odbyły się warsztaty świąteczne, na których wykonywaliśmy różne ozdoby. Wszystkim obecnym rodzicom dziękujemy za poświęcony czas.
 



Zima jest piękna. OLIMPIADA ZIMOWA.
(15-12-2016)
Czwartkowy dzień upłynął nam na sportowo:). Początek dnia dzieci spędziły na grach i zabawach własnych. Po śniadanku przygotowywaliśmy się do wyjazdu na OLIMPIADĘ ZIMOWĄ, w której po raz kolejny wzięliśmy udział. Na olimpiadzie rozstrzygnięty został również konkurs plastyczny pt. „Mój wymarzony dach”zajęliśmy III miejsce. Po powrocie odbyły się zajęcia edukacyjne na których dzieci wysłuchały opowiadania pt. “W lesie biało”, po wysłuchanej treści dzieci odpowiadały na pytania. Następnie pracowaliśmy na podstawie historyjki obrazkowej o zajączku. Ilustrowaliśmy ruchem wiersz pt. “Zimowa piosenka”. Smyki wykonały również kartę pracy, gdzie zadaniem dzieci było uzupełnić zdjęcie, brakującymi elementami z wkładki z naklejkami. Dzieci na podstawie zdjęć, opowiedziały jak wygląda las zimą. Bawiliśmy się również w zabawę z elementami dramy “Opowiadamy zajączkowi o zimie”.
W dniu dzisiejszym odbyły się zajęcia dodatkowe: z Panią psycholog oraz taniec.
 



Wypowiadamy się na temat zimy
(14-12-2016)
Dzisiejszy poranek upłynął nam na wspólnych zabawach w kącikach tematycznych.
Na porannych zajęciach oceniliśmy wczorajszego dyżurnego i przekazaliśmy obowiązki kolejnemu. Wspólnie ustaliliśmy dzisiejszy dzień, miesiąc i porę roku. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od zabawy słuchowej, pt. “Mróz muzykant”. Jedno dziecko - mróz uderzało dowolną ilość razy na tamburynie (w dowolnym zakresie każdego dziecka)a pozostałe dzieci słuchały i układały przed sobą tyle liczmanów ile było uderzeń.
Następnie Smyki uczestniczyły w ćwiczeniach rozwijających orientację w schemacie własnego ciała oraz w schemacie ciała drugiej osoby.
Najpierw dzieci narysowały trzy koła które potem wycięły i skleiły tak, ze powstał bałwanek. Dorysowały mu nos, oczy, usta i guziki.
Potem bawiliśmy się własnoręcznie wykonanymi bałwankami i układaliśmy je: przed sobą, za sobą, po swojej prawej stronie, po swojej lewej stronie.
Podczas zabawy “Pokaż, gdzie mam…”, dzieci dobrane parami wskazywały u partnera wymienioną przez nauczyciela część ciała.
Zabawa “Róbmy to razem”, polegała na wspólnym wykonywaniu w parach różnych czynności, np. trzymaniu się za ręce, wstawaniu, siadaniu.
Świetnie bawiliśmy się podczas rozwiązywania zimowych zagadek.
Liczyliśmy także słowa w zadaniach dotyczących zimy.
Dzieci układały również zdania nawiązujące do zimy, na podstawie  zestawów słownych.
Smyki wykonały utrwalającą kartę pracy, polegającą na nazwaniu i odszukaniu wskazanych elementów na dużym obrazku.
Wybraliśmy się również na spacer podczas którego bawiliśmy się w zabawę ruchową. Utrwalaliśmy także role na jasełkowe przedstawienie.
Dzisiaj odbyły się następujące zajęcia dodatkowe: matematyka.
 
 



Świat w zimowej szacie
(13-12-2016)
Dzisiejszy dzień upłynął nam bardzo miło i wyjątkowo. Poranek dzieci spędziły na gimnastyce oraz porannym czytaniu ulubionych bajek. Po śniadanku odbyły się poranne zajęcia na których oceniliśmy dyżurnego, utrwaliliśmy dni tygodnia, nazwy miesięcy, pory roku, literki i cyferki. Następnie przeszliśmy do zajęć edukacyjnych, które rozpoczęliśmy od  wysłuchania wiersza przy jednoczesnym rysowaniu bałwanka:
“Rysuję bałwanka, śniegowego panka:
narysuję koło, pod nim drugie, trzecie,
zrobię kropki - oczka, nosek - dam kreseczkę.
Uśmiechniętą buzię zrobię jak łódeczkę.
Narysuję garnek, trzy kreski - miotełkę,
i czarne guziki narysuję wielkie”
Kolejnym punktem zajęć było wysłuchanie piosenki pt. “Jadą sanie”,  dzieci określiły z ilu zwrotek składa się piosenka oraz jaki ma nastrój. Następnie wspólnie wyjaśniliśmy sobie pojęcia: śnieg, szron, grad, zamieć, odwilż. Bawiliśmy się również w zabawę ruchowo-naśladowczą pt. “Drzewa poruszane wiatrem” - dzieci stały w rozsypce i na dźwięk bębenka poruszały ramionami.
Wspólnie głoskowaliśmy wyraz “termometr” oraz wyjaśniliśmy sobie co to jest i do czego służy.  Dzieci pracowały również w kartach pracy, gdzie ich zadaniem było doprowadzić chłopca odpowiednią drogą na górkę oraz zadaniem dzieci było narysować w pętli tyle rzeczy ile jest kropek na kostce.
W dniu dzisiejszym wybraliśmy się na boisko gdzie bawiliśmy się w zabawy ruchowe.
Wspólnie zrobiliśmy próbę podczas której Smyki utrwalały swoją rolę oraz dobrze nam znane kolędy.
W dniu dzisiejszym odbyły się następujące zajęcia dodatkowe: j. rosyjski, akademia plastyczna, matematyka.
 
 



Nadchodzi zima
(09-12-2016)
Poranek tradycyjnie rozpoczęliśmy od wspólnych zabaw w kącikach zainteresowań. Następnie odbyła się gimnastyka oraz przygotowania do olimpiady zimowej, na sali gimnastycznej. Po śniadanku odwiedziła nas mama Łukasza – bohatera tygodnia, z którą Smyki wykonały śnieżne kule.
Na zajęciach edukacyjnych, w dalszym ciągu utrwalaliśmy cykliczność pór roku.
Wspólnie ustaliliśmy jakie ubrania nosi się wiosną, latem, jesienią i zimą. Rozmawialiśmy również na temat tego, dlaczego należy ubierać się odpowiednio do warunków pogodowych i pory roku.
Globalnie czytaliśmy wyraz zima i zaznaczaliśmy go w tekście.
Rozmawialiśmy również na temat bezpieczeństwa podczas zimowych zabaw.
Świetnie bawiliśmy się podczas nauki wiersza D. Gellner, pt. “Pada śnieżek”:
Pada śnieżek,
Pada śnieżek.
Już ze śniegu
Mam kołnierzyk,
Białe uszy
I policzki,
I śniegowe rękawiczki.
A jak padać
nie przestanie-
wiecie, co się
ze mną stanie?
Będzie kino nie z tej ziemi-
nos w marchewkę
mi się zmieni.
Rozmawialiśmy również na temat jego treści. Dzieci zastanawiały się: co się stanie ze śniegiem, co się stanie z osobą opisaną w wierszu oraz w co zmieni się jej nos.
Zajęcia przeplataliśmy zabawą muzyczno-ruchową wirujące płatki śniegu oraz zabawa orientacyjno-porządkową “Buch w śniegowy puch”.
Dzieci wykonały również ćwiczenia, w których stosowano określenia takie jak: na, przed, nad, po lewej stronie, po prawej stronie.
W dniu dzisiejszym byliśmy na placu zabaw, gdzie dzieci bawiły się w zabawy dowolne. Wszystkie Smyki uczestniczyły w próbie na „JASEŁKA”.
Dzisiaj odbyły się następujące zajęcia dodatkowe: religia, zajęcia teatralne, edukacja polonistyczna, j. angielski, karate.
 



Nowa pora roku
(08-12-2016)
Początek dnia spędziliśmy na grach i zabawach własnych, po których odbył się język angielski oraz codzienne czytanie.
Na porannych zajęciach oceniliśmy dyżurnego, ustaliliśmy aktualny dzień tygodnia, miesiąc i porę roku, określiliśmy także pogodę oraz  powtórzyliśmy literki i cyferki.
Dziś rozpoczęliśmy nowy blok tematyczny „NADCHODZI ZIMA”. Jako wprowadzenie do zajęć edukacyjnych Smyki wysłuchały wiersza M. Majewskiego pt. „Poznajemy pory roku”. Na jego podstawie rozmawialiśmy o tym, co kojarzy się nam z poszczególnymi porami roku oraz zwróciliśmy uwagę na ich cykliczność. Bawiliśmy się też w „Kolory pór roku” (zadaniem dzieci była odpowiednia reakcja na umówiony sygnał) oraz rozwiązywaliśmy zagadki dotyczące pór roku.
W drugiej części zajęć pracowaliśmy z tablicą demonstracyjną – dzieci zgadywały z jaką porą roku kojarzą się rzeczy przedstawione na obrazku. Bawiliśmy się również w „Skojarzenia” – wymienialiśmy przynajmniej po pięć rzeczy, które kojarzą się nam z każdą porą roku. Nasze skojarzenia dotyczące zimy zapisaliśmy dodatkowo na sylwecie bałwana. Na zakończenie dzieci wykonały zadanie na karcie pracy, które polegało na naklejeniu obrazków w odpowiednich miejscach oraz narysowaniu szlaczków po śladach bez odrywania kredki od kartki.
Dziś odbyły się następujące zajęcia dodatkowe: język angielski, zajęcia z psychologiem, taniec, programowanie i edukacja polonistyczna, na której napisaliśmy i zilustrowaliśmy opowiadanie dla naszego Bohatera Tygodnia.
 



Park jurajski
(07-12-2016)
Dzisiejszy dzień Smyki rozpoczęły od zabaw własnych. Następnie odbyła się poranna gimnastyka oraz wspólnie czytanie.
Na porannych zajęciach Mądre Sówki ustaliły dzisiejszy dzień, miesiąc oraz porę roku.
Na zajęciach edukacyjnych rozmawialiśmy na temat parku jurajskiego, oglądaliśmy ilustracje i zastanawialiśmy się jak wyglądałby świat, gdy żyły dinozaury. Dzieci liczyły także dinozaury ukryte na zdjęciach.
Smyki układały również trzy zdania na temat obrazka przedstawiającego dinozaury w ich naturalnym środowisku.
Bawiliśmy się podczas zabawy orientacyjo-porządkowej “Nieposłuszny Dinuś”.
Dzieci doskonaliły stosowanie liczebników porządkowych, podczas rozmaitych zabaw.
Mądre Sówki wykonały także prace plastyczną pt. ”park jurajski”. Smyki pracowały także w ćwiczeniach. Pierwsza karta pracy, polegała na pokolorowaniu wskazanego przez nauczycielkę elementu licząc odpowiednio od prawej i lewej strony oraz pomalowaniu dinozaurów według wzoru.
Kolejna polegała na opowiedzeniu, co znajduje się na wskazanym zdjęciu oraz odszukaniu zdjęcia dinozaura, który pasuje do szkieletu.
Zadaniem dzieci było również otoczyć pętlami po trzy dinozaury oraz po cztery jaja i powiedzieć ile pętli otrzymali.
Wspólnie wybraliśmy się na spacer podczas którego Smyki bawiły się w zabawę ruchową.
Świetnie bawiliśmy się podczas zabawy słuchowej “Powtórz nazwę dinozaura”.
Dzisiaj odbyły się następujące zajęcia dodatkowe: matematyka, j. angielski, logopedia.
 



Sól i węgiel
(05-12-2016)
Poniedziałkowy dzień upłynął nam pracowicie. Początek dnia dzieci spędziły na zabawach własnych w kącikach tematycznych. Na zajęciach porannych podsumowaliśmy funkcję dyżurnego. Następnie Jaś w roli dyżurnego poprowadził zajęcia ustalając dzień tygodnia, porę roku, pogodę, poznane literki oraz cyferki. Zajęcia edukacyjne nauczyciel rozpoczął od przedstawienia tematu oraz celu. Punktem wprowadzającym była zabawa z elementem dramy pt. „Solne rzeźby”. Następnie wysłuchaliśmy wiersz pt. „W kopalni soli” autorstwa D. Gellner. Dzieci odpowiadały na pytania: Jak wygląda kopalnia soli?, Czy sól jest potrzebna?, Co by było gdyby nie było soli?. Kolejnym punktem zajęć było wysłuchanie piosenki pt. „W kopalni”, po czym dzieci odpowiadały na pytania dotyczące piosenki. Bawiliśmy się  w ćwiczenia dźwiękonaśladowcze pt. „Naśladujemy odgłosy” – dzieci wypowiadały powtarzające się słowa w wierszu.
W dniu dzisiejszym  byliśmy również na spacerku, podczas którego odwiedziliśmy bibliotekę.
Wspólnie z dziećmi obserwowaliśmy solankę, na której osadzają się kryształki soli. Dzieci wykonały również kartę pracy, gdzie ich zadaniem było określić podobieństwa i różnicę kopalni oraz rysować szlaczki po śladzie, a potem samodzielnie.
Z okazji jutrzejszego święta, wspólnie wykonaliśmy prezent dla naszego gościa J
W dniu dzisiejszym odbyły się zajęcia dodatkowe: taniec, muzyka, matematyka, j. angielski.
 
 



Węglowa rodzinka
(02-12-2016)
Poranek tradycyjnie rozpoczęliśmy od zabaw własnych w kącikach zainteresowań, porannej gimnastyki, która odbyła się na sali gimnastycznej oraz czytania.
Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od zagadki słownej, w której chodziło o węgiel. Rozwiązanie zagadki wprowadziło nas w temat dzisiejszych zajęć. Zaraz po jej rozwiązaniu obejrzeliśmy prezentację multimedialną oraz wysłuchaliśmy opowiadania H. Zdzitowieckiej pt. „O czym szeptały iskierki”.  Na podstawie prezentacji i opowiadania iskierek dowiedzieliśmy się, jak powstaje węgiel. Następnie rozmawialiśmy na temat pracy górnika w kopalni, wspólnie odpowiedzieliśmy też na pytanie, co to jest kopalnia. Na zakończenie oglądaliśmy, porównywaliśmy i omawialiśmy wygląd roboczego i odświętnego stroju górników.  W drugiej części zajęć –  po wysłuchaniu wiersza M. Trelikowskiej, pt. „Węglowa rodzinka” –  byliśmy bardzo zaskoczeni, gdy dowiedzieliśmy się co możemy otrzymać z węgla po jego obróbce. Były to m.in.: piłki, lekarstwa, opony, gąbka, smoła, benzyna, świece, plastikowe miski i jeszcze wiele innych rzeczy. Aby utrwalić naszą wiedzę o tym, co otrzymujemy z węgla kamiennego, Smyki wykonały zadanie w naszych „Kartach pracy”.
Na zajęciach popołudniowych dzieci wykonały pracę plastyczną, która zilustrowała pracę górnika w kopalni (rysowanie węglem).
Czas nauki przeplatany był zabawami: ruchowo-naśladowczą „Praca górnika” oraz orientacyjno-porządkową „Puste i pełne wagoniki”.
Dzisiaj odbyły się następujące zajęcia dodatkowe: j. angielski, religia, zajęcia teatralne, edukacja polonistyczna i karate. 
 



Dlaczego wyginęły dinozaury?
(01-12-2016)
Czwartkowy poranek rozpoczęliśmy wspólnymi zabawami w kącikach zainteresowań, po których odbył się język angielski oraz codzienne czytanie.
Na porannych zajęciach ustaliliśmy aktualny dzień tygodnia, miesiąc i porę roku, określiliśmy także pogodę oraz  powtórzyliśmy literki i cyferki. Następnie odbyły się zajęcia kulinarne  w ramach Kuchennych rewolucji Smyków – dziś wykonaliśmy zupę dyniową.
Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od wykonania zadania w „Kartach pracy”, które polegało na odnalezieniu drogi w labiryncie, a tym samym zaprowadzeniu dinozaura do swojego gniazda. Następnie oglądaliśmy przyniesione przez dzieci materiały na temat dinozaurów, a  na podstawie figurek i zdjęć w albumach opisywaliśmy ich wygląd, wskazywaliśmy różnice i podobieństwa w budowie, wyglądzie, itp. Na podstawie wyglądu dzieliliśmy też dinozaury na lądowe, morskie, roślinożerne i mięsożerne. Ciekawym punktem zajęć było wysłuchanie historii dotyczącej wyginięcia dinozaurów. W drugiej części dnia rozwijaliśmy ekspresję słowną  –  dzieci wypowiadały się na temat: „Jak wyobrażam sobie świat, w którym żyły dinozaury?”.  Nasze wyobrażenia zilustrowaliśmy , wykonując pracę plastyczną technika batiku. Nasze dzieła będzie można oczywiście podziwiać na wystawie smiley
W trakcie dnia towarzyszyły nam liczne zabawy tematyczne: zabawa orientacyjno-porządkowa „Małe dinozaury i duże dinozaury”,  zabawa z wykorzystaniem fragmentu wiersza „Dinozaury w moim domu” autorstwa M. Barańskiej oraz zabawa ruchowa „Uwaga, dinozaur!”.
W dniu  dzisiejszym odbyły się następujące zajęcia dodatkowe: z panią psycholog, język angielski, programowanie, edukacja polonistyczna oraz taniec.
 



W andrzejkowym nastroju
(30-11-2016)
Środowy poranek upłynął nam na zabawach własnych, gimnastyce oraz porannym czytaniu, gdzie gościliśmy Pana Marcina który przeczytał dzieciom ulubione bajki. Na zajęciach porannych oceniliśmy dyżurnego, ustaliliśmy aktualny dzień tygodnia, miesiąc i porę roku, określiliśmy także pogodę oraz  powtórzyliśmy literki i cyferki.
Następnie rozpoczęły się zajęcia edukacyjne które rozpoczęliśmy od zabawy integracyjnej pt. „Iskierka przyjaźni”. Kolejnym punktem zajęć było wysłuchanie i przybliżenie dzieciom tradycji dotyczących andrzejek. Smyki wysłuchały również wiersz pt. „Wieczór andrzejkowy” autorstwa  D. Gellner. Wspólnie uczyliśmy się zaklęcia „Hokus- pokus- czary – mary niech się spełnią andrzejkowe czary”.
Korzystając z pogody wybraliśmy się na spacer podczas którego obserwowaliśmy zmiany w przyrodzie.
Po obiedzie Mądre Sówki wykonywały prace plastyczne z motywem andrzejkowym, które zdobią naszą salę na dzisiejsze spotkanie z rodzicami.
W dniu dzisiejszym odbyły się zajęcia dodatkowe: matematyka dziecięca, programowanie, język angielski .
 



Kiedy żyły dinozaury?
(29-11-2016)
Poranek tradycyjnie rozpoczęliśmy od wspólnych zabaw w kącikach zainteresowań. Następnie odbyła się gimnastyka na sali gimnastycznej oraz czytanie naszych ulubionych bajek. Na porannych zajęciach oceniliśmy dyżurnego, ustaliliśmy aktualny dzień tygodnia, miesiąc i porę roku, określiliśmy także pogodę oraz  powtórzyliśmy literki i cyferki.
Na zajęciach edukacyjnych rozpoczęliśmy kolejny blok tematyczny „Tutaj rosły paprocie”, który będzie nam towarzyszył przez najbliższy tydzień. Pierwszym naszym zadaniem był podział słowa dinozaur na sylaby i głoski. Następnie podawaliśmy określania dinozaura (przymiotniki, imiesłowy) zaczynające się kolejnymi głoskami z jego nazwy. Wspólnie staraliśmy się też podać jak największą liczbę czasowników, odpowiadając na pytanie “Co robił dinozaur?”. Poprzez wspomniane zabawy doskonaliliśmy ekspresję słowną.
Następnie dzieci uczestniczyły w ćwiczeniach słuchowych „W świecie dinozaurów”.
Pierwsze zadanie polegało na wyodrębnianiu zdań w wypowiedzi nauczyciela.
Drugie – na policzeniu słów w wypowiedzianym przez nauczyciela zdaniu, trzecie – na dzieleniu na sylaby słów kojarzących się z dinozaurami. Dzieci wymyślały również słowa rozpoczynające się określoną głoską ( taką, jaka znajdowała się na początku nazwy dinozaura).
W drugiej części zajęć wspólnie rozmawialiśmy na temat czasów prehistorycznych i na temat tego jak żyły dinozaury. Zastanawialiśmy się również, czy świat wtedy wyglądał tak jak teraz. Dzieci wykonały też tematyczne karty pracy. Pierwsza polegała na dorysowaniu do owalu takich elementów, aby powstał groźny dinozaur.Druga – na pokolorowaniu rysunku przedstawiającego dinozaura. Na zakończenie uczyliśmy się rymowanki i poruszaliśmy się zgodnie z jej treścią.
Dzisiaj odbyły się następujące zajęcia dodatkowe: język angielski, język rosyjski, akademia plastyczna i matematyka dziecięca.
 



Kolorowe lampy
(28-11-2016)
Poniedziałkowy dzień upłynął nam bardzo miło. Początek dnia dzieci spędziły na grach i zabawach własnych. Po śniadanku odbyło się podsumowanie obowiązków dyżurnego, oraz obowiązki dyżurnego wypełniała  w dniu dzisiejszym Julia, ustaliliśmy aktualny dzień tygodnia, miesiąc i porę roku, określiliśmy także pogodę oraz  powtórzyliśmy literki i cyferki. Następnie przeszliśmy do zajęć edukacyjnych, które rozpoczęliśmy od zabawy pt. “Bezdźwięczne zagadki” - nauczyciel za pomocą ruchu warg wymawiał wyrazy urządzeń elektrycznych, a zadaniem dzieci było je odczytać. Smyki również sylabowały i głoskowały nazwy urządzeń elektrycznych. Kolejnym punktem zajęć było zwrócenie uwagi na różnorodność lamp na podstawie obrazków. Smyki wykonały również kartę pracy, gdzie zadaniem dzieci było dokończyć rysowanie lampki według podanego wzoru. Wspólnie określaliśmy dobre i złe przewodniki. Naśladowaliśmy dźwięki wydawane przez urządzenia elektryczne.
Po obiedzie wybraliśmy się na spacer, podczas którego obserwowaliśmy przyrodę.
Na popołudniowych zajęciach edukacyjnych wysłuchaliśmy zagadek  a następnie szukaliśmy zdjęć w zakładce z naklejkami, które przyklejaliśmy w odpowiednie miejsca. W dniu dzisiejszym odbyły się zajęcia dodatkowe: taniec, muzyka, matematyka dziecięca, język angielski.
 
 



Źródła prądu/ DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA
(25-11-2016)
Piątkowy poranek upłynął nam na zabawach własnych, gimnastyce oraz czytaniu. Z okazji Dnia Pluszowego Misia Smyki przygotowywały opaski z głównym bohaterem dzisiejszego święta.
 Na zajęciach porannych oceniliśmy dyżurnego, ustaliliśmy aktualny dzień tygodnia, miesiąc i porę roku, określiliśmy także pogodę oraz  powtórzyliśmy literki i cyferki. Smyki opowiadały również o misiach przyniesionych z domku.
Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od zabawy dydaktycznej “Jak powstaje energia?”.
Najpierw wspólnie oglądaliśmy i omawialiśmy przygotowane przez nauczycielkę ilustracje przedstawiające: słońce, kolektory słoneczne, baterie słoneczne, zaporę wodną, młyn wodny, wodę w rzece, wiatrak, żaglówkę oraz symbolicznie przedstawiony wiatr.
Zadaniem dzieci było ułożenie obok siebie obrazków, które do siebie pasują oraz wyjaśnienie dlaczego.
Następnie dzieci wysłuchały ciekawostek na temat energii, elektryczności.
Smyki podawały również czasowniki określające zachowanie wiatru - odpowiadały na pytanie Co robi wiatr? (gwiżdże, syczy, szumi, huczy, świszcze, wyje, ryczy, szepcze, szeleści, chucha, dmucha).
Wspólnie ustaliliśmy jaką rolę pełni wiatr w środowisku przyrodniczym (rozsiewa nasiona, zapyla kwiaty, porusza żaglówki, szybowce, balony, latawce). Zwróciliśmy również uwagę na niszczącą siłę wiatru (cyklony, huragany, tajfuny, trąby powietrzne).
Miłym przerywnikiem była zabawa w “Wiatr psotnik”. Wykonaliśmy także utrwalającą kartę pracy polegającą na połączeniu w pary pasujące do siebie zdjęcia oraz połączeniu obrazków z odpowiednimi zdjęciami. Mądre Sówki wykonały także kartę pracy gdzie zadaniem było rysować po śladzie urządzeń elektrycznych  oraz pokolorować je a także rysować po śladzie kabel od  słuchawki do aparatu telefonicznego.  
W dniu dzisiejszym wspólnie  wybraliśmy się na spacer podczas którego bawiliśmy się w zabawy ruchowe.
Dzisiaj odbyły się następujące zajęcia dodatkowe: religia, akademia teatralna, akademia polonistyczna.
 



Do czego jest potrzebny prąd?
(24-11-2016)
Czwartkowy poranek rozpoczęliśmy wspólnymi zabawami w kącikach zainteresowań, po których odbył się język angielski oraz zajęcia poranne, w trakcie których ustaliliśmy aktualny dzień tygodnia, miesiąc i porę roku, określiliśmy pogodę oraz  powtórzyliśmy literki i cyferki. Rozmawialiśmy również o wczorajszej wycieczce i dzieliliśmy się wrażeniami z pokazów.
Po śniadaniu gościliśmy mamę Wojtusia, która przeczytała nam wybrane opowiadania z przyniesionej książki. Pani Olgo, serdecznie dziękujemy i oczywiście zapraszamy ponownie!
Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od zabawy integracyjnej „Impuls elektryczny” oraz zabawy dydaktycznej „Co ułatwia pracę w gospodarstwie domowym?”.
Następnie, na podstawie wiersza W. Ścisłowskiego pt. „Katastrofa”, rozmawialiśmy  na temat tego, do czego potrzebny jest prąd. Dzieci wykonały również zadanie w „Kartach pracy”, które polegało na dokończeniu szlaczków na dachu domu i narysowaniu w każdym pomieszczeniu urządzenia elektryczne, które może się tam znajdować. Pracowaliśmy również z tablicą demonstracyjną –  nazywaliśmy przedstawione urządzenia elektryczne, mówiliśmy do czego służą, naśladowaliśmy wydawane przez nie odgłosy oraz demonstrowaliśmy ruchem ich działanie. Na zakończenie wspólnie wyjaśniliśmy jak bardzo ważny jest prąd w codziennym życiu, szczególną uwagę zwróciliśmy na konieczność przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń elektrycznych.
W drugiej części zajęć rozwiązywaliśmy zagadki słowne dotyczące urządzeń elektrycznych. Następnie Smyki wysłuchały wiersza M. Terlikowskiej  pt. „Kino w domu”, po czym odpowiadały na pytania odnoszące się do wysłuchanego utworu. Wykonaliśmy również zadanie w naszych „Kartach pracy”, które polegało na pokolorowaniu urządzeń zgodnie z oznaczeniami.
W dniu dzisiejszym odbyły się następujące zajęcia dodatkowe: „Mali Einsteini”, z panią psycholog, programowanie, język angielski i edukacja polonistyczna.
 



Dawniej i dziś
(22-11-2016)
Wtorkowy poranek upłynął nam na zabawach własnych, gimnastyce na sali gimnastycznej oraz czytaniu. Na zajęciach porannych oceniliśmy dyżurnego, ustaliliśmy aktualny dzień tygodnia, miesiąc i porę roku, określiliśmy także pogodę oraz  powtórzyliśmy literki i cyferki.
Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od układania zagadek o  urządzeniach elektrycznych. Każdy losował obrazek przedstawiający jakieś urządzenie, opisywał je, mówiąc jak wygląda i do czego służy – zadaniem dzieci było podanie jego nazwy. W trakcie drugiej zabawy „Nazywamy inaczej”, dzieci nadawały wybranym urządzeniom elektrycznym nowe nazwy, np. odkurzacz - zjadacz śmieci, itp. W drugiej części zajęć obejrzeliśmy prezentację multimedialną oraz oglądaliśmy ilustracje przedstawiające współczesne urządzenia techniczne i ich dawne odpowiedniki. Wspólnie doszliśmy do wniosku, że ludzie dawniej musieli się bardziej napracować, a współczesne urządzenia techniczne bardzo pomagają człowiekowi. Poznaliśmy dawne odpowiedniki takich urządzeń jak: pralka, żelazko, odkurzacz, sokowirówka, żarówka, radio, kuchenka i mikser.
Na zajęciach popołudniowych dzieci wysłuchały wiersza W. Ścisłowskiego, pt. „Żarówka”. Omówiliśmy jego treść, ze szczególnym zwróceniem uwagi na nazwiska osób, które przyczyniły się do wynalezienia nowych źródeł światła (Łukasiewicz – lampa naftowa, Edison – żarówka). Smyki wykonały także zadanie w „Kartach pracy”, polegało ono na omówieniu i nazwaniu różnych źródeł światła, tj. łuczywo, świeca, lampa naftowa, żarówka. W pustych okienkach dzieci rysowały także odpowiednią liczbę kropek wskazującą na kolejności stosowania tych źródeł światła.
Na zajęciach matematycznych tworzyliśmy zbiory z figur geometrycznych, określaliśmy i porównywaliśmy ich liczebność.
Dzisiaj odbyły się następujące zajęcia dodatkowe: język angielski, język rosyjski i akademia plastyczna.
 



Co to za urządzenia? Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka
(21-11-2016)
Poniedziałkowy dzień upłynął nam aktywnie. Początek dnia dzieci spędziły na grach i zabawach własnych. W następnej kolejności  z okazji Ogólnopolskiego Dnia Praw Dziecka odwiedziła nas mama Jasia, która na wstępie porównała kwiat do dziecka: żeby rósł i był piękny trzeba o niego dbać i go pielęgnować. Pani Agnieszka przypomniała dzieciom ich prawa oraz to gdzie te prawa są zapisane. Wspólnie z Jasiem została odegrana scenka, dzięki której dzieci dowiedziały się, że bez przyczyny nie można zabierać innym bawiącym się dzieciom zabawek. Zaśpiewaliśmy również piosenkę o prawach dziecka.
 
Piosenka o prawach dziecka
Mam prawo żyć
Mam prawo być sobą 
Czuć się bezpiecznie, wolną być osobą. 
Mam prawo kochać i kochanym być
Nie można mnie krzywdzić, poniżać i bić. 

Dziecka prawa poważna sprawa 
Dziecka prawa to nie zabawa 

Mogę się śmiać
Może się dziać pięknie
Pragnę być zdrowy, rosnąć w swoim tempie.
Mam prawo wybrać sam przyjaciół swych
Nie można mnie zmuszać do uczynków złych.

Mam prawo śnić
Mam prawo być inny
Mogę być słabszy lecz nie czuć się winny.
Mam prawo śpiewać głośno kiedy chcę
Mam prawo płakać cicho, gdy mi źle.
 
Następnie po śniadanku odbyły się zajęcia poranne na których dzieci utrwaliły dni tygodnia, miesiące, pory roku, oceniliśmy dyżurnego i określiliśmy jaka jest pogoda.    
Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od tego, że nauczyciel przedstawił temat oraz cel zajęć. W pierwszej kolejności dzieci nazywały urządzenia elektryczne przedstawione na ilustracjach. Następnie dzieci głoskowały poznane nazwy urządzeń. Kolejnym punktem zajęć była zabawa pt. “Skojarzenia”, zadaniem dzieci było powiedzieć co łączy te wszystkie urządzenia elektryczne. Bawiliśmy się także w zabawę pt. “Wspólnie dzieliśmy na głoski” - nauczyciel wypowiadał wyraz a zadaniem dzieci było wspólnie głoskować ten wyraz, mówiąc po jednej literce. Smyki wykonały także kartę pracy, której zadaniem było podzielić pola pod rysunkiem przedmiotów, na tyle okienek, z ilu składa się dany wyraz.
Na zajęcia edukacyjnych Smyki wysłuchały także wiersz pt. “Telefon’, po czym w nawiązaniu do wiersza, poznały także sposób nawiązywania kontaktów telefonicznych. Dzieci wykonały również kartę pracy, rysując wzory po prawej stronie kartki oraz łącząc kulki według podanego wzoru.
W dniu dzisiejszym odbyły się zajęcia dodatkowe: muzyka, język angielski, taniec, matematyka.
 



Szczeniątek bez liku
(18-11-2016)
Piątek rozpoczęliśmy wspólnymi zabawami w kącikach zainteresowań, po których odbyła się gimnastyka na sali gimnastycznej oraz poranne czytanie. Po śniadaniu na zajęciach porannych ustaliliśmy aktualny dzień tygodnia, miesiąc i porę roku, określiliśmy także pogodę oraz  powtórzyliśmy literki, cyferki i zdobytą w tym tygodniu wiedzę o ssakach, ptakach i rybach.
Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od zabaw językowych: doskonaliliśmy syntezę i analizę sylabową oraz głoskową, układaliśmy rymy do nazw zwierząt oraz szukaliśmy słów ukrytych w innych słowach. Następnie – podczas ćwiczeń artykulacyjnych – ćwiczyliśmy nasze buzie, naśladując różne zwierzęta, m.in. rybkę, groźnego psa, króliczka, itp. W drugiej części zajęć rozmawialiśmy na temat magnesu. Najpierw całościowo czytaliśmy wyraz magnes, później oglądaliśmy różne  przedmioty i zastanawialiśmy się, które z nich zostaną przyciągnięte przez magnes. Następnie przystąpiliśmy do działania, prawdziwym magnesem sprawdzaliśmy, które przedmioty on przyciągnie, a które nie. Wspólnie doszliśmy do wniosku, że magnes przyciąga tylko przedmioty metalowe, nie przyciąga zaś szklanych, drewnianych, plastikowych ani papierowych. W trakcie naszych zabaw badawczych poznaliśmy również inne właściwości magnesu. Okazało się, ze magnes przyciąga przedmioty metalowe nie tylko bezpośrednio, ale i przez papier bądź przez materiał oraz że namagnesowane metalowe przedmioty też przyciągają przedmioty metalowe. Na zajęciach popołudniowych dzieci wysłuchały wiersza E. Szelburg-Zarembiny pt. „Szczenięta”. Na jego podstawie liczyliśmy,  ile jest szczeniąt i rozpoznawaliśmy je na ilustracji, nadawaliśmy im również imiona. Dzieci z wielką radością uczestniczyły w zabawie z liczeniem „Zrób tyle razy” oraz w zabawie orientacyjno-porządkowej „Na siedem stań”. Na zakończenie dnia odbyło się podsumowanie całego bloku tematycznego, dzięki quizowi sprawdziliśmy zdobytą wiedzę.
Dzisiaj odbyły się następujące zajęcia dodatkowe: j. angielski, religia, karate, akademia teatralna, edukacja polonistyczna.
 



Nie tylko o królikach
(17-11-2016)
Czwartkowy poranek rozpoczęliśmy wspólnymi zabawami w kącikach zainteresowań, po których odbył się język angielski oraz roztańczona poranna gimnastyka. Po śniadaniu oceniliśmy dyżurnego, ustaliliśmy aktualny dzień tygodnia, miesiąc i porę roku, określiliśmy także pogodę oraz  powtórzyliśmy literki i cyferki.
Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od rozwiązania zagadki słownej oraz rozmowy na temat królików. Na podstawie ilustracji opisaliśmy wygląd tego zwierzęcia, zwracając również uwagę na jego podobieństwo do zająca. Następnie przyporządkowaliśmy królikowi odpowiedni pokarm oraz ocenialiśmy wartość logiczną zdań, które wypowiadał nauczyciel. Bawiliśmy się także w „Prawda czy fałsz” oraz „Skaczące króliki” – zadaniem dzieci było naśladowanie sposobu skakania królika zgodnie z poleceniami nauczyciela. W drugiej części zajęć uczyliśmy się piosenki  pt. „Popatrzcie na jamniczka”. Omówiliśmy jej treść, a melodię wykorzystaliśmy do zabawy orientacyjno-porządkowej oraz rozwijania reakcji ruchowych na kierunek linii melodycznej. Dzieci wysłuchały również wiersza R. M. Grońskiego pt. „Bardzo zajęte psy”, na podstawie którego wykonaliśmy zadanie na karcie pracy oraz rozmawialiśmy na temat tego, w jaki sposób psy pomagają ludziom.
W dniu dzisiejszym odbyły się następujące zajęcia dodatkowe: z panią psycholog, język angielski, zajęcia komputerowe i taniec. Odwiedził nas również gość specjalny smiley Przez cały dzień był z nami chomik Oli – mogliśmy obserwować jego zwyczaje, pogłaskać go, a dzięki Dominikowi, który jest starszym bratem Oli, dowiedzieć się, w jaki sposób należy dbać o to zwierzątko.
 



Koty i kotki
(16-11-2016)
Dzisiejszy poranek upłynął nam na zabawach własnych, gimnastyce w sali oraz czytaniu. Po śniadaniu odbyły się zajęcia poranne, na których oceniliśmy dyżurnego, ustaliliśmy aktualny dzień tygodnia, miesiąc i porę roku, określiliśmy także pogodę oraz  powtórzyliśmy literki i cyferki. Na początku zajęć edukacyjnych nauczyciel przedstawił temat oraz cel zajęć.  Następnie nauczyciel przedstawił dzieciom prezentację dotyczącą ciekawostek kotów. https://www.youtube.com/watch?v=dT6p7A16XxM oraz Smyki wysłuchały dodatkowych informacji dotyczących czworonożnych przyjaciół. Kolejnym punktem zajęć było podanie różnic w wyglądzie przedstawionych kotów.  Mądre Sówki wysłuchały także wiersz pt. „Niesforny kotek” autorstwa K. Nowickiej. Po wysłuchanej treści dzieci odpowiadały na pytania wymieniając przy tym odmianę kotów dzikich i drapieżnych. Na zajęciach edukacyjnych wykonaliśmy również kota techniką origami. Bawiliśmy się w zabawę ruchową pt. „Skradający się kot” oraz w zabawę pt. „Kto miauczał”.  Smyki wykonały kartę pracy gdzie zadaniem było naśladować głos kota według podanego wzoru, naśladować zachowania kota oraz narysować szlaczki po śladach a następnie samodzielnie. W dniu dzisiejszym odbyły się zajęcia dodatkowe: matematyka dziecięca, programowanie, j. rosyjski, j. angielski.
 



Czworonożni i skrzydlaci przyjaciele
(15-11-2016)
Wtorkowy poranek upłynął nam na zabawach własnych, gimnastyce na sali gimnastycznej oraz czytaniu. Po śniadaniu odbyły się zajęcia poranne, na których oceniliśmy dyżurnego, ustaliliśmy aktualny dzień tygodnia, miesiąc i porę roku, określiliśmy także pogodę oraz  powtórzyliśmy literki i cyferki. Na początku zajęć edukacyjnych nauczyciel przedstawił temat oraz cel zajęć (zapoznanie dzieci z czworonożnymi przyjaciółmi). Zajęcia rozpoczęliśmy od zabawy „Skojarzenia” - nauczyciel rozpoczynał zdanie wiążące się z jakimś zwierzęciem, a zadaniem dzieci było je dokończyć np. „Pies to zwierzę, które…”. Następnie przyszedł czas na zabawę słowną – zadaniem dzieci było układanie pytań do usłyszanych zdań. Ważnym punktem zajęć było zapoznanie dzieci z terminami: ptaki, ssaki, ryby –  wspólnie wyjaśniliśmy znaczenie tych słów oraz stworzyliśmy plakaty przedstawiające charakterystyczne cechy ssaków, ptaków i ryb. W drugiej części zajęć doskonale bawiliśmy się przy rozwiązywaniu zagadek słownych i obrazkowych oraz w trakcie zabawy ruchowej „Małe rybki i rekin”. Wykonaliśmy także zadania w naszych „Kartach pracy”. Pierwsze z nich polegało na określeniu,  ile rybek płynie w prawą, a ile w lewą stronę. Drugie – na wysłuchaniu ciekawostek dotyczących żółwia oraz rysowaniu po śladzie i kolorowaniu.
Na zajęciach popołudniowych oraz akademii plastycznej wykonaliśmy pracę techniką kolażu. Już niedługo nasze akwaria będzie można podziwiać na wystawie. Dzisiejszy spacer wykorzystaliśmy na wyjście do sklepu zoologicznego, gdzie obserwowaliśmy zwierzęta, które możemy hodować w domu. Dzisiaj odbyły się następujące zajęcia dodatkowe: język angielski, język rosyjski, matematyka dziecięca.
 



Pies - przyjacielem człowieka. Apel z okazji Święta Niepodległości.
(14-11-2016)
Poranek tradycyjnie rozpoczęliśmy od wspólnych zabaw w kącikach tematycznych.
Na porannych zajęciach ustaliliśmy dzisiejszy dzień, miesiąc oraz porę roku.
Następnie rozmawialiśmy na temat zbliżającego się, bardzo ważnego dla Polski Święta Niepodległości.
Na zajęciach edukacyjnych rozmawialiśmy dzisiaj na temat przyjaciela człowieka - psa.
Podczas zabawy słownej, dzieci kończyły rozpoczęte przez nauczyciela zadania: Pies jest...Pies potrafi...Pies pomaga…
Następnie dzieci wypowiadały się swobodnie na temat zwierząt hodowanych w ich domach. Mówiły jak się nazywają ich zwierzątka, opowiadały o warunkach w jakich żyją oraz o sposobie opiekowania się nimi.
Po wysłuchaniu opowiadania, A. Onichimowskiej, pt. “Łatka”, dzieci odpowiadały całymi zdaniami na pytania dotyczące tekstu. Wspólnie zastanawialiśmy się Co to znaczy, że ktoś jest odpowiedzialnym właścicielem psa?
Zajęcia edukacyjne oczywiście przeplatane były zabawą. Smyki świetnie bawiły się podczas zabawy ruchowej z elementami czworakowania “Pieski aportują” oraz zabawy ruchowej “Zwinne pieski”.
Po obiedzie odbył się uroczysty apel z okazji ŚWIĘTA NIEPODLEGŁOŚCI.
Mądre Sówki wykonały także tematyczne  karty pracy.
Pierwsza polegała na nazwaniu rysunków, które są na obrazku przedstawiającym kota. Następnie zadaniem dzieci było skreślenie tych, które w swoich nazwach nie maja głoski “k”. Dzieci wykonały również rebus głoskowy, który pozwolił dowiedzieć się jak ma na imię kot chłopca.
Druga karta pracy polegała na naklejeniu zdjęć zwierząt w odpowiednich miejscach oraz odwzorowaniu rysunków pieska i rybki według wzorów.
Dzisiaj odbyły się następujące zajęcia dodatkowe: taniec, j. angielski, matematyka dziecięca. 
 
 



Mam zdrowe zęby. Jestem zdrowy jak ryba.
(10-11-2016)
Czwartkowy  dzień tradycyjnie rozpoczęliśmy od wspólnych zabaw w kącikach tematycznych, gimnastyki oraz czytania,
Na porannych zajęciach oceniliśmy dyżurnego, ustaliliśmy aktualny dzień tygodnia, miesiąc i porę roku, określiliśmy także pogodę oraz  powtórzyliśmy literki i cyferki.
Na zajęciach edukacyjnych zastanawialiśmy się do czego nam są potrzebne zęby oraz rozmawialiśmy na temat tego, dlaczego należy o nie dbać. Dzieci dowiedziały się także, że do stomatologa należy chodzić nawet wtedy gdy wydaje nam się, że nic się dzieje. 
Smyki dowiedziały się również jak należy poprawnie szczotkować zęby, co należy jeść żeby mieć zdrowe zęby, skąd się biorą zęby oraz ile ich jest. Świetnie bawiliśmy się wykonując ćwiczenia usprawniające mięśnie szczęki i języka, tj. “Liczymy ząbki”.
Dzieci wykonały tematyczne karty pracy polegające na: rysowaniu śladu po linii, rysowaniu po śladzie wzoru bez odrywania ołówka od kartki oraz naklejaniu w pustych polach szczoteczek, tak by ich kolory nie pokrywały się w rzędach i szeregach.
Wspólnie bawiliśmy się w zabawę edukacyjną, która polegała na wylosowaniu produktu lub określonego dania, zadaniem dzieci było dopasować, do posiłków oraz pory dnia. Następnie pracowaliśmy na podstawie piramidy żywienia - Smyki dowiedziały się których produktów powinniśmy spożywać jak najwięcej, a których jak najmniej. Wykonaliśmy także, kartę pracy - zadaniem dzieci było podzielić nazwy posiłków na sylaby oraz zaplanować swoje całodzienne menu.
Wspólnie wybraliśmy się na spacer podczas którego bawiliśmy się w zabawy ruchowe.
W dniu dzisiejszym odbyły się zajęcia dodatkowe: z panią psycholog, programowanie, język angielski, aktywność polonistyczna, taniec.
 



Poprzednie   Następne
 
do góry

©2008 -