Archiwalne codzienniki
Codziennik Pszczółek 14-15
W świecie bajek Disneya
(17-07-2015)
 W trzecim tygodniu wakacji przenieśliśmy się w magiczny świat bajek Disneya. Staraliśmy się poznać ich jak najwięcej. Z racji tego, że towarzyszą nam one już od dawna nie było to aż takie trudne zadanie. Bajkowy tydzień rozpoczęliśmy od poznania twórcy naszych ulubionych bajek – Walta Disneya, dowiedzieliśmy się o nim wielu ciekawostek, zobaczyliśmy jak wygląda, itp. Następnie w trakcie licznych zabaw przypominaliśmy treść bajek Disneya, nie zabrakło zagadek słownych i rysunkowych, quizów oraz gier. Rozpoznawaliśmy bajki po występujących w nich postaciach, po usłyszanych fragmentach, głosach bohaterów, przyporządkowywaliśmy rekwizyty do bajkowych postaci, łączyliśmy w pary bohaterów pochodzących z tych samych bajek, itp. Dzieci wykonały wiele zadań na kartach pracy, układały bajkowe puzzle, które same zrobiły, kolorowały wybrane ilustracje. W czasie pracy grupowej na zajęciach plastycznych powstały dwa duże plakaty: jeden z nich przedstawia Kaczora Donalda, drugi – Myszkę Miki. Można je już podziwiać na wystawie. W piątek napisaliśmy natomiast naszą własną bajkę pt. „Szczęśliwy kotek”. Sami również wykonaliśmy do niej ilustracje. Już wkrótce wszyscy będą mogli ją przeczytać. Głównym wydarzeniem tygodnia był wyjazd do kina na film animowane pt. „Minionki”. Każdego dnia bawiliśmy się też wspólnie, tańczyliśmy przy naszych ulubionych piosenkach, czytaliśmy wybrane książki, kolorowaliśmy, rysowaliśmy, a korzystając z pięknej i słonecznej pogody, dużo czasu spędzaliśmy na naszym przedszkolnym placu zabaw. Codziennie nie zabrakło również czasu na zabawy swobodne oraz wspólne zabawy ruchowe.
TYDZIEŃ HAWAJSKI
(10-07-2015)
 Drugi wakacyjny tydzień spędziliśmy na Hawajach. Poznaliśmy wiele ciekawostek na ich temat, oglądaliśmy filmy edukacyjne oraz animowane,które przybliżyły nam hawajski świat. Wykonaliśmy hawajskie naszyjniki, spódniczki, bransoletki oraz kwiaty we włosy. Codziennie tańczyliśmy tradycyjny taniec hawajski czyli HULA – jesteśmy już teraz mistrzami. Wykonywaliśmy również różne zadania oraz łamigłówki na kartach pracy, które utrzymane były w tematyce całego tygodnia. W środę i czwartek rozwijaliśmy nasze kulinarne zdolności – robiliśmy koktajle oraz szaszłyki owocowe. Przy okazji poznaliśmy wiele tropikalnych owoców o dziwnych nazwach i jeszcze dziwniejszym wyglądzie. Rozpoznawaliśmy je oraz staraliśmy się zapamiętać ich nazwy, przy okazji bawiliśmy się w skojarzenia. Zdobytą wiedzę utrwalaliśmy w trakcie piątkowego podsumowania, sprawdził ją natomiast wielki quiz wiedzy o Hawajach. Na zakończenie hawajskiego tygodnia dzieci wykonały w grupach prace plastyczne przedstawiające wszystko to, co może nam się tylko skojarzyć ze słowem „HAWAJE”. Będzie je można podziwiać na wystawie. Każdego dnia bawiliśmy się też wspólnie, tańczyliśmy przy naszych ulubionych piosenkach, czytaliśmy wybrane książki, kolorowaliśmy, rysowaliśmy, a korzystając z pięknej i słonecznej pogody, dużo czasu spędzaliśmy na naszym przedszkolnym placu zabaw oraz Ogródku Jordanowskim. Codziennie nie zabrakło również czasu na zabawy swobodne oraz wspólne zabawy ruchowe.
Podróż po Hawajach
(06-07-2015)
 W tym tygodniu wakacji wyruszyliśmy w podróż po Hawajach. Początek dnia rozpoczęliśmy od wspólnych zabaw; układaliśmy konstrukcje z klocków, graliśmy w gry edukacyjne, układaliśmy puzzle i malowaliśmy piękne kolorowe rysunki. Oczywiście nie zabrakło porannej gimnastyki na sali. Dzieci wysłuchały również opowiadania o Reksiu i jego przygodach. Po pożywnym śniadanku wyruszyliśmy na Jordanek, gdzie bawiliśmy się w różne zabawy ruchowe. Po powrocie przystąpiliśmy do zajęć, na których Ciocia wprowadziła nas w hawajski świat. Poznaliśmy kulturę hawajską, flagę, hymn, a na mapie zobaczyliśmy gdzie znajdują się hawajskie wyspy. Następnie obejrzeliśmy film pt. „Dookoła świata – Hawaje”. Po obiedzie przystąpiliśmy do wykonania przepięknych, kolorowych naszyjników hawajskich, przy tropikalnych melodiach. Poznaliśmy również podstawowe kroki „Tańca hula”. W ciągu dnia nie mogło zabraknąć czasu na zabawy dowolne.
WAKACJE!!!
(03-07-2015)
 Pierwszy wakacyjny tydzień upłynął nam na słodkim leniuchowaniu tak, aby wszystkie Smyki poczuły, że zakończyliśmy rok szkolny. Każdego dnia nie brakowało czasu na zabawy swobodne, zabawy przyniesionymi z domu zabawkami oraz spędzanie wolnego czasu w sposób na jaki dzieci miały tylko ochotę. Codziennie bawiliśmy się również wspólnie, tańczyliśmy przy naszych ulubionych piosenkach, czytaliśmy wybrane książki, kolorowaliśmy, rysowaliśmy, rozwiązywaliśmy wakacyjne łamigłówki, zagadki i różnorodne zadania na kartach pracy. Rozmawialiśmy o naszych wakacyjnych wyjazdach, przypominaliśmy o zasadach bezpiecznego zachowania się w czasie podróży, zabaw nad wodą, itp. Pracowaliśmy z mapą, globusem i przewodnikami turystycznymi. Podziwialiśmy piękne widoki, snuliśmy wakacyjne plany… Niestety okazało się, że na zrealizowanie ich wszystkich wakacje są stanowczo za krótkie  Każdego dnia, korzystając z pięknej i słonecznej pogody, dużo czasu spędzaliśmy na naszym przedszkolnym placu zabaw. Wybieraliśmy się także do naszego przedszkolnego kina, by na dużym ekranie oglądać ulubione bajki. Tydzień wakacyjnego luzu minął bardzo szybko, zdążyliśmy jednak odpocząć i nabrać siły na kolejne wakacyjne wyzwania, które czekają na nas już od poniedziałku.
Wiedza o naszym kraju
(25-06-2015)
Poranek rozpoczelismy od zabaw w kącikach zainteresowań, porannej gimnastyki oraz czytania kolejnych przygód Tomka. Zaraz po śniadanku cała grupa Pszczółek udała się na próbę przedstawienia, które przygotowaliśmy na zakończenie roku przedszkolnego. Dziś powtórzyliśmy wiadomości o naszym kraju. Dzieci zarecytowały wiersz "Hymn małego Polaka", Dzieci wiedzą, że mieszkają w kraju Polsce, a oni są Polakami. Flaga biało-czerwona i herb - orzeł biały na czerwonym tle to symbole Polski. Ciocia przedstawiła dzieciom mapę Polski, a następnie pokazywała największe miasta Polski takie jak: Warszawa, Gdańsk, Gdynia, Wrocław, Poznań, Kraków, Koszalin, Lublin, Łódź.. Pokazała dzieciom nadłuższą polską rzekę - Wisłę, polskie góry Sudety, Karpaty, Beskidy, Tatry, a także Morze Bałtyckie. Dzieci wykonały pracę plastyczną wylepiały plasteliną herb Warszawy. Zabawiliśmy się w zabawę pt. dokończ zdanie "Podczas spaceru widziałem............... Wybrane dziecko kończyło zdanie według własnego pomysłu.
Odgłosy lasu
(25-06-2015)
Środowy dzień rozpoczęliśmy od zabaw i gier dowolnych w kącikach zainteresowań. Na porannej gimnastyce towarzyszyły nam nasze ulubione rytmy disco. Do czytania wybraliśmy książeczkę pod tytułem "Alladyn". Dzięki kolorowym ilustracjom mogliśmy się przenieść w bajkowy swiat. Po śniadanku powtórzyliśmy sobie poznane już wcześniej odgłosy lasu, które na pewną w wakacje będą nam towarzyszyć. Na początek Ciocia włączyła nam nagranie z płyty CD z odgłosami lasu. Wspólnie staraliśmy się rozpoznać pojawiające się odgłosy. Następnie Ciocia zaprezentowała nam ilustracje lasu w różnych porach roku, a Pszczółki rozpoznawały jaka to pora roku oraz wymieniały jej charakterystyczne cechy. Bawiliśmy się również w "Rymuję". Pszczółki wymyślały rym do wyrazów podawanych przez Ciocię. Na koniec przy stolikach wykonaliśmy ćwiczenie na percepcję wzrokową. Pszczółki miały za zadanie w labiryncie odnaleźć drogę kredki do motylka. Po południu doskonaliliśmy nasza percepcję wzrokowo - ruchową dzięki zabawom na świeżym powietrzu.
Części ciała.
(23-06-2015)
Deszczowy poranek rozpoczął się od zabaw: układania puzzli, gier planszowych. Następnie po porannej gimnastyce, przeczytaliśmy kolejne przygody Tomka. Na zajęciach edukacyjnych powtórzylismy nazwy części ciała . Ciocia powiesiła plakat z sylwetką chłopca, wskazywała podane części ciała, a dzieci je nazywały. Następnie każde dziecko otrzymało duży biały bristol, na którym Ciocia odrysowywała jego sylwetkę. Dzieci kolorowały swoją postać. Wykonaliśmy zabawę ruchową, dzieci "Przywitaj się kolankaimi". Zabawa polegała na tym, że dzieci na dźwięk tamburyna swobodnie biegały po dywanie, na hasło: " witamy się brzuszkami" - dzieci dobierały się w pary i witały się wymienioną przez Ciocię częścią ciała. Przed obiadkiem przygotowaliśmy wspaniałe laurki dla naszych tatusiów, nauczyliśmy się wyjątkowego wierszyka z okazji ich święta. Wykonaliśmy ćwiczenia grafomotoryczne - ćwiczylismy pisanie poznanych już liter A,a, B,b, C,c, D,d.
Warzywa, owoce.
(23-06-2015)
Poniedziałkowy poranek rozpoczeliśmy od zabaw, porannej gimnastyki oraz czytania bajek. Na zajęciach edukacyjnych zrobiliśmy powtórzenie ze znajomości nazw owoców i warzyw. Dzieci przypomniały sobie wszystkie nazwy owoców, które można spotkać w sadzie i ogrodzie: (jabłka, gruszki, śliwki, czereśnie, wiśnie, porzeczki), nazwy owoców egzotycznych, których nie można spotkać w naszym rodzimym ogrodzie (baban, arbuz, kiwi, pomarańcza, mandarynki, mango). Wykonaliśmy pracę plastyczną: dzieci wylepiały plasteliną sylwety warzyw, nastepnie po zakończeniu pracy napisały nazwę wylepianego warzywka. Zabawiliśmy się w zabawę "Pomidor". Zaśpiewaliśmy naszą wakacyjną piosenkę oraz powtórzyliśmy wiersze na zakończenie roku przedszkolnego. Odwiedziliśmy równiez nasz smykowy plac zabaw.Po południu odbyły się zajęcia j. angielskiego.
Przyroda latem.
(19-06-2015)
W piątkowy poranek Pszczółki na zajęciach edukacyjnych utrwalały wiadomości dotyczące przyrody, która nas otacza nas latem. Ciocia zorganizowała mały quiz: pytania dotyczyły zwierząt, roslin, jakie można spotkać latem na łące, w lesie. Wykonalismy zabawę ruchową "Pszczółki i motylki". Dzieci wykonały pracę plastyczną "Motyle" z wykorzystaniem rolek po papierze toaletowym, kolorowej bibuły, kleju oraz kolorowych cekin. Po południu wykonaliśmy zajęcia matematyczne - dzieci liczyły na konkretach w zakresie 10, przeliczały ile jest motyli i biedronek (sylwety zwierząt) na łące. Czy więcej jest motyli, czy biedronek? O ile więcej jest biedronek, o ile mniej jest motyli?. Na koniec dnia powtórzyliśmy wiadomości o naszych polskich miastach. Przy pomocy mapy geograficznej pokazalismy najdłuższą rzekę w Polsce Wisłę, najważniejsze miasta w naszym kraju tj.Warszawa - stolica Polski, Wrocław, Poznań, Kraków, Gdańsk, Gdynia, Białystok, Olsztyn, Łódź, Częstochowa a także miasto Sochaczew. Odbyły się zajęcia angielskiego oraz zajęcia taneczne. odwiedzilismy równiez nasz smykowy plac zabaw.
Letni czas.
(19-06-2015)
 Czwartkowy poranek rozpoczeliśmy od zabaw swobodnych, porannej gimnastyki. Przed śniadaniem dzieci wysłuchały kolejnych przygód Tomka. Na zajęciach edukacyjnych w ramach programu |"Dzień bohatera" naszym gościem była mama naszej Pszczółki Huberta. Nasz gość przygotował dla dzieci owocową niespodziankę. Dzieci podawały nazwy owoców przyniesionych przez gościa. Zabawiliśmy się w zabawę: przy zawiązanych hustką oczach, dzieci smakowały owoce, podawały ich nazwę. Następnie wraz z gościem wykonały owocowe babeczki. Dzieci kroiły owoce (banany, truskawki, jabłka, kiwi, winogrono) na drobne kawałeczki, miksowały krem, a następnie nakładały go na gotowe babeczki. Dekorowały babeczki pokrojonymi owocamii. Następnie odbyła się dekustacja. Po południu wykonaliśmy ćwiczenia dzielenie wyrazów na sylaby (przeliczanie sylab w wyrazie), ćwiczenia składania głosek w całość - wyraz. Ciocia głoskowała wyraz np. m-m-o-t-y-l , dzieci słuchały i składały głoski w całość, podająć wyraz. Wykonaliśmy prace plastyczną - dzieci wylepiałyswoje ulubione zwierzęta (psa, kota) kaszą, grochem - rozwiijały umiejętności manualne. Odbyły się równiez zajęcia z języka angielskiego.
Olimpiada sportowa.
(17-06-2015)
Zaraz po śniadanku dzieci z grup "Pracowite Pszczółki" oraz |"Ciekawskie Smerfy" wyruszyły autokarem do Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Sochaczewie , gdzie miały wziąć udział w Olimpiadzie Sportowej Przedszkolaków. Smyki wzieły udział w różnych dyscyplinach sportowych konkurując z dziećmi z innych przedszkoli z Sochaczewa. Część Smyków brała czynny udział w zawodach , a reszta dzieci kibicowała i dopingowała gorącymi hasłami. Wszystkie dzieci z zaangażowaniem walczyły o zwycięstwo. Dla wszystkich biorących udział w zawodach czekały nagrody zabawki oraz upominki w postaci smakołyków. Po południu dzieci uczestniczyły w zajęciach języka angielskiego oraz uczyły się piosenki "Wakacji czas...." oraz utrwalaliśmy nasze wiersze na zakończenie roku przedszkolnego.
Zjawiska atmosferyczne.
(15-06-2015)
Poranek rozpoczelismy od zabaw, porannej gimnastyki oraz wysłuchania przygód Tomka i jego przyjaciół. Po śniadanku Pszczółki powtórzyły i utrwaliły sobie poznane już zjawiska atmosferyczne (deszcz, śnieg, wiatr, mróż, burza, tęcza). Wysłuchaliśmy wiersza "Tęcza" - dzieci swobodnie wypowiadały się na temat wiersza i znanych im zjawisk atmosferycznych. Odpowiadały na pytania zadawane przez Ciocie, dotyczące poszczególnej pogody. O jakiej porze roku możemy zaobserwować śnieg, deszcz, tęczę, burzę. Wykonaliśmy zabawe ruchową "Deszcz i wiatr". Następnie dzieci wykonały pracę plastyczną pt. "Artystyczna tęcza". Dzieci wykonały plakat kolorowej tęczy wykorzystując swoje rączki jako stempelki. Stawiały stemple ze swoich rączek wykorzystując rózne kolory farb plakatowych. Wysłuchaliśmy odgłosy pogody (wiatr, deszcz, burza). Dziś uczyliśmy się wierszy i piosenek na zakończenie roku przedszkolnego. Na zajęciach edukacyjnych utrwalaliśmy pisownię już poznanych liter A,a, B,b, C, c, D,d. Odwiedziliśmy nasz smykowy plac zabaw.
Jedziemy na wakacje
(11-06-2015)
Wtorkowy poranek rozpoczęliśmy tradycyjnie od zabaw swobodnych, porannej gimnastyki oraz czytania bajek. Zajęcia edukacyjne zaczęliśmy od powtórzenia wiadomości o miesiącach, dniach tygodnia oraz przypomnieliśmy sobie wszystkie nazwy warzyw i owoców. Rozmawialiśmy o zbliżających się wakacjach i formie ich spędzania ( nad jeziorem, nad morzem, w górach). Rozmawialiśmy również czym możemy podróżować w czasie wakacji (pociągiem, samochodem, autobusem, rowerem). Dzieci wykonały pracę plastyczną – „Na plaży” Dzieci smarowały klejem wikolem kartki z bloku technicznego, posypywały kartkę kaszą manną lub piaskiem. Kiedy wyschły obrazki malowały na kartkach farbami obrazki przedstawiające dowolną zabawę dzieci na plaży. Wszystkie smyki wysłuchały koncertu „Klasyka dla Smyka. Po południu dzieci powtarzały wiersze i piosenki do naszej uroczystości „Piknik rodzinny”. Dzieci kolorowały różne figury geometryczne , wycinały je i naklejały na białą kartkę tworząc obrazek np. kota, domek z płotem itd. Odbyły się zajęcia korekcyjne i zajęcia j. angielskiego.
Spacer z tata.
(11-06-2015)
Poniedziałek rozpoczęliśmy od zabaw swobodnych, czytania bajek oraz porannej gimnastyki. Na zajęciach edukacyjnych rozmawialiśmy o naszych tatusiach. Dzieci wysłuchały wiersza M. Mrózek-Dąmbskiej „Spacer z tatą”. Po mówieniu wiersza Ciocia zamieściła na tablicy wyraz TATA do czytania globalnego oraz obrazki ilustrujące tatę podczas wykonywania codziennych czynności ( w domu, na spacerze z dzieckiem itp.) Zadawała pytania pomocnicze. Zabawiliśmy się „Mój tata ma na imię….” Dzieci podawały imiona swoich tatusiów, następnie dzieliły je na sylaby z wyklaskiwaniem, Zabawa ruchowa do piosenki Ojciec Wirgiliusz. Wybrane dziecko stało i w środku koła i naśladowało ruchem dowolne czynności wykonywane przez tatę. Pozostałe dzieci odgadywał, co tata robi i naśladuje tę czynność. Zabawa ruchowa „Spacer z tatą”- dzieci dobierały się w pary (dziecko-tata). Ciocia recytowała wiersz „Spacer z tatą”, a dzieci w parach naśladowały czynności wykonywane przez tatę i dziewczynkę. Ciocia wręczała dzieciom balony. Odbyły się zajęcia rytmiczne oraz zajęcia języka angielskiego. Odbywały się próby przedstawienia na nasza uroczystość „Piknik Rodzinny”. Byliśmy również na długim spacerze.
Niespodzianka dla taty.
(03-06-2015)
 Upalną środę rozpoczęliśmy od zabaw swobodnych, porannej gimnastyki oraz czytania bajek . Na zajęciach edukacyjnych dzieci układały pytania zagadki związane z dniami tygodnia, miesiąca i porami roku. Reszta grupy na nie odpowiadała. Wysłuchaliśmy opowiadania związanego ze świętem Taty. Następnie dzieci swobodnie wypowiadały się na temat niespodzianki, którą każde dziecko chciałoby przygotować dla taty. Zabawiliśmy się w zabawę usprawniające narząd mowy „Dzień z tatą”. Dzieci wykonywały ćwiczenia według wskazówek. Ciocia opowiadała historyjkę i jednocześnie pokazywała ćwiczenia związane z językiem. Odbyła się zabawa ruchowa „Dla taty”. Ciocia podzieliła dzieci na dwie grupy., każdej rozdawała szarfy w innym kolorze. Dzieci z jednej grupy otrzymały pociętą na kawałki sylwetę serca, a z drugiej grupy – kawałki kwiatka. Dzieci poruszały się w rytm muzyki, na przerwę w nagraniu układały obrazki na podłodze. Gdy oba były już gotowe, grupy wymieniały się obrazkami i zabawę powtarzaliśmy. Wykonaliśmy ćwiczenia z kart pracy. Dziś utrwalaliśmy pisownie liter M,m, N,n, O,o. Ćwiczyliśmy nasze wiersze i piosenki na piknik rodzinny. Odbyły się zajęcia taneczne. Odwiedziliśmy nasz plac zabaw.
Spacer z tatą
(03-06-2015)
 Wtorkowy dzień rozpoczęliśmy od zabaw i gier dowolnych w kącikach zainteresowań oraz malowaniu przy stolikach. Na porannej gimnastyce wyginaliśmy się do naszych ulubionych rytmów rytmów zumby. Do czytania wybraliśmy sobie książeczkę p.t. „Martyna poznaje świat”. Na zajęciach edukacyjnych kształtowaliśmy umiejętności aktywnego słuchania tekstu oraz rozwijaliśmy sprawności tworzenia dłuższych wypowiedzi na zadany temat Na początek Pszczółki wysłuchały wiersza Małgorzaty Mrózek – Dąmbskiej p.t. „Spacer z tatą”, a następnie omówiliśmy jego treść. Bawiliśmy się też w „Mój tata ma na imię…”. Dzieci podawały imiona swoich tatusiów, kolejno dzieliły je na sylaby z wyklaskiwaniem. Wykonaliśmy również zabawę ruchową do piosenki „Ojciec Wirgiliusz”. Wybrane Dziecko stało w środku koła i naśladowało ruchem dowolne czynności wykonywane przez tatę. Pozostałe Dzieci odgadywały, co tata robił i naśladowały tę czynność. Zabawa ruchowa „Spacer z tatą” polegała na tym, że Pszczółki dobierały się w pary (dziecko – tata). Ciocia recytowała fragment wiersza Spacer z tatą, a Dzieci w parach naśladowały czynności wykonywane przez tatę i dziewczynkę. Przy stolikach każda Pszczółka narysowała ulubioną zabawę albo czynność wykonywaną z tatą. Tego dnia odbył się również język angielski oraz gimnastyka korekcyjna.
Cztery pory roku
(29-05-2015)
 Piątkowy dzień Pszczółki rozpoczęły od zabaw i gier dowolnych w kącikach zainteresowań oraz porannej gimnastyki. Następnie wysłuchaliśmy bajki p.t. „Wróbelek elemelek”. Na zajęciach edukacyjnych kształtowaliśmy umiejętności dostrzegania cyklicznych zmian w przyrodzie w ciągu roku , a także wskazywaliśmy cechy charakterystyczne dla poszczególnych pór roku. Dzieci trzymały chustę animacyjną, a Ciocia zadawała pytania: Z jakim kolorem na chuście kojarzy wam się zima, (wiosna, lato, jesień). Pszczółki podawały swoje propozycje. Następnie Ciocia zaprezentowała nam ilustracje przedstawiające park w różnych porach roku. Chętne Dzieci wybierały dowolne zdjęcie i starały się je opisać. Po tym zadaniu Ciocia rozłożyła na dywanie obrazki przedstawiające różne przedmioty, ilustracją do dołu. Pszczółki kolejno wybierały obrazek, mówiły co się na nim znajduje i przyporządkowywały go do zdjęcia z daną porą roku np.: zima: sanki, bałwan, czapka; wiosna: bazie, krokus, bocian; lato: okulary, strój kąpielowy, kapelusz; jesień: kolorowe liście, kalosze, kasztany. Następnie wykonaliśmy zabawę „Kto jest pod chustą?”. Pszczółki stały w kole na dywanie z zamkniętymi oczami, trzymając chustę animacyjną. Ciocia wskazywała osobę, która wchodziła pod chustę. Chwilę po tym wszyscy otwierali oczy i zgadywali kogo brakuje. Przy stolikach wykonaliśmy ćwiczenia w książeczkach. Smyki sprawdzały, na którą dłoń pasuje rękawica kuchenna, a następnie dorysowywały na niej wzory. Dziś odbył się również język angielski, logopedia oraz taniec.
Malowanie na cukrze
(28-05-2015)
 Czwartkowy dzień rozpoczęliśmy swobodnymi zabawami kącikach zainteresowań oraz porannej gimnastyki. Do czytania każdy wybrał sobie dowolną książeczkę, którą opowiedział na podstawi kolorowych ilustracji. Na zajęciach edukacyjnych poznaliśmy nową technikę plastyczną jaką jest malowanie na cukrze. Na początek zajęć rozwiązywaliśmy zagadkę słowną: Kolorowy, piękny owad z dużymi skrzydłami . Możesz spotkać go na łące, kiedy fruwa nam kwiatami. (motyl) Następnie przy stolikach wykonaliśmy pracę plastyczną „Motyle”. Pszczółki wsypały cukier do tacki. Wycięły konturowy rysunek motylka, dokładnie posmarowały całą jego powietrznię klejem i przykładały motyle do tacki z cukrem. Po pracy manualnej Ciocia zaproponowała Pszczółkom zabawę w „Motylki”. Podzieliliśmy się na 3 grupy kolorowych motylków: Białych niebieskich i różowych. Następnie siedząc w kole reagowaliśmy na hasła: Różowe motyle zamieniają się miejscami z niebieskimi motylami, białe motyle fruwają nad łąką, wszystkie motyle fruwają nad łąka, niebieskie motylki tańczą w kółeczku. Po powrocie do stolików, już wyschnięte motyle Dzieci malowały farbami według własnego pomysłu. Dziś odbył się również język angielski oraz karate
Zabawy z prawą i lewą stroną
(27-05-2015)
 Środowy dzień rozpoczęliśmy od zabaw i gier dowolnych, konstruowaniu budowli z klocków oraz malowaniu przy stolikach. Na porannej gimnastyce wprowadziliśmy w ruch wszystkie części naszego ciała przy skocznej muzyce. Do czytania wybraliśmy książkę. p.t. "Wróbelek elemelek". Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy zabawą "Powitanie". Cioca włożyła Pszczółkom na prawe dłonie kolorowe bransoletki i poprosiła, aby wszyscy podali sobie prawe dłonie, a następnie dotknęły prawą ręką głowy, brzucha i kolana. Dzięki temu utrwaliliśmy umiejętności rozróżniania prawej ręki. Następnie Ciocia umieściła na tablicy 2 obrazki (jeden po prawej, a drugi po lewej stronie) o temetyce letniej, przedstawiające plażę z kąpieliskiem i łąkę.Pszczółki opisywały obrazek wiszący po prawej stronie, używając określeń: między, wyżej, niżej, bliżej, dalej. W podobny sposób Pszczółki opisywały drugi obraz odpowiadając na pytania np.: Ile motyli jest na obrazku?, Jakiego koloru motyl lata najwyżej?, Jaki najniżej? Zabawa "Usiądź w odpowiednim miejscu" polegała na tym, że Ciocia zwracała się do wybranej oboby, aby usiadała pomiędzy koleżankami lub kolegami. Przy stolikach wykonaliśmy ćwiczenia w książeczkach. Pszczółki tworzyły lwa i pawia z konturu dłoni. Dziś odbył się również język angielski oraz taniec.
Warsztaty o tolerancji
(27-05-2015)
 Wtorkowy dzień rozpoczęliśmy od zabaw i gier dowolnnych, porannej gimnastyki oraz czytaniu bajek. Tego dnia wybraliśmy się do Akademii Prymusa na spotkanie p.t ."Kolorowe Dzieci" z niesamowitą 7 - latenią Samiloby, która ma surinamskie korzenie. Podczas warsztatów zdobyliśmy wiedzę na temat różnych kontynentów i tego, jak żyją tam Nasi równiśnicy. Rozmawialiśmy także na temat słowa "Tolerancja" i tego, co Dzieci przez to rozumieją. Warsztaty były nauką przez zabawę, a bezpośredni kontakt z Dzieckiem o innej historii i innym kolorze skóry, pokazało, że bez względu na rasę, język czy religię wszyscy są równi. Wspólnie z Samiloby wykonaliśmy piosenkę Majki Jeżowskiej p.t. "Kolorowe Dzieci" Warsztaty bardzo podobały Nam się 
Kolorowe dzieci
(26-05-2015)
 Poniedziałkowy dzień Pszczółki rozpoczęły zabawami i grami dowolnymi. Na porannej gimnastyce tańczyliśmy do naszych ulubionych rytmów, dzięki czemu ćwiczyliśmy koordynację wzrokowo-ruchową. Do czytanie wybraliśmy książeczkę p.t. „Martynka poznaje świat”, która wprowadziła nas w tematykę związaną z warsztatami o tolerancji, które odbędą się we wtorek w Akademii Prymusa. Dzięki kolorowym ilustracjom w książeczce mięliśmy okazję zobaczyć dzieci oraz dorosłych zamieszkujących różne kontynenty, poznać ich obyczaje, a także dowiedzieć się gdzie mieszkają. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od obejrzenia ilustracji przedstawiających dzieci z różnych stron świata, różniących się kolorem skóry, wyglądem, itp. Poznaliśmy przedstawicieli rasy białej, czarnej i żółtej. Omówiliśmy ich wygląd, który następnie porównywaliśmy, podając podobieństwa i różnice. Następnie wykonaliśmy zadanie na karcie pracy – polegało ono na połączeniu w pary obrazków przedstawiających przód i tył głowy dzieci z różnych stron świata, pamiętaliśmy oczywiście o charakterystycznych cechach wyglądu. Cały czas zwracaliśmy uwagę na to, że bez względu na pochodzenie oraz wygląd wszyscy jesteśmy równi i mamy takie same prawa. Po wykonaniu zadania słuchaliśmy muzyki z różnych stron świata, próbowaliśmy interpretować ją ruchowo, wybieraliśmy także te melodie, które podobały nam się najbardziej. Na zakończenie Pszczółki wykonały kolejne zadanie na karcie pracy – przyporządkowywały domy do ich mieszkańców ( Eskimos, Indianka, Afroamerykanin, chłopiec z Polski). Po południu odbył się kolejny etap cyklu „Kuchenne rewolucje”. Tym razem Smyki wykonały sałatkę owocową.
IIustrator, pisarz.
(21-05-2015)
 Na zajęciach edukacyjnych rozmawialiśmy w dalszym ciągu o bibliotece oraz ksiąkach. Dzieci otrzymały od Cioci książeczki, przeglądyły je. Wybrane dzieci starały się opowiedzieć treść swojej książeczki na podstawie ilustracji. Dowiedziały się, kto pisze książki, kto ilustruje . Ciocia pytała się dzieci, co oprócz ilustracji znajduje się na stronach książek. W razie potrzeby naprowadzała je na właściwą odpowiedź: tekst. Następnie wyjaśniała, że bajki, opowiadania i wiersze są pisane przez pisarzy, a obrazki (ilustracje) rysuje ilustrator. Zwracała uwagę na różnice w wyglądzie ilustracji, sposobie ich wykonania. Dzieci razem z Ciocią dzieliły na sylaby wyraz ilustrator, podawały liczbę sylab w wyrazie. Dzieci przyglądały się okładkom książek, które otrzymały od Cioci. Wskazywały środek, dół i górę okładki oraz 4 rogi. Wskazane przez Ciocie dziecko wymieniało elementy znajdujące się na środku, na górze i dole okładki. Wykonasliśmy ćwiczenia z kart pracy. Dzieci nalepiały krasnale na okładkę zgodnie z poleceniem, następnie ją ozdabiały według własnego pomysłu. Dziś tworzyliśmy teksty i obrazki do naszej książki, to następna z serii pszczółkowych książek. Temat majowej książki "Moja rodzina". Dzieci wykonywały prace plastyczne o tematyce rodziny. Tworzyliśmy krótkie ryowane zwroty do naszych ilustracji. Dziś w dalszym ciągu utrwalaliśmy pisownię litery Z, z. Uczyliśmy się piosenki dla mamy i taty po angielsku oraz utrwalaliśmy wiersze na piknik rodzinny. Odbyły się zajęcia karate oraz zajęcia języka angielskiego.
Wycieczka do Muzeum Kolei Wąskotorowej
(21-05-2015)
 Środowy dzień był pełen wrażeń! J. Z okazji obchodzonego 18 maja Międzynarodowego Dnia Muzeum, Pszczółki i Smerfy w środę 20 maja wybrały się na zaplanowaną wcześniej wycieczkę do Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie. Tam czekało na Nas mnóstwo atrakcji J. Na początek Pan Przewodnik oprowadził Nas po dawnej stacji Sochaczewskiej Kolei Dojazdowej. Podziwialiśmy zbiór wąskotorowych pojazdów szynowych, a także kolekcje historycznych przedmiotów dokumentujących codzienne życie kolei wąskotorowych w Polsce. Wszystkie eksponaty zrobiły na Nas ogromne wrażenie.
Z książką zawsze najweselej
(20-05-2015)
 Wtorkowy dzień rozpoczęliśmy od zabaw i gier dowolnych w kącikach zainteresowań oraz malowaniu przy stolikach. Na porannej gimnastyce rozciągaliśmy rozgrzewaliśmy i rozciągaliśmy wszystkie partie ciała. Następnie przyszedł czas na odpoczynek, podczas którego Ciocia przeczytała nam bajkę p.t. „Wróbelek Elemelek”. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od zaznaczenia w kalendarzu aktualnego dnia i pogody oraz wymieniania nazw miesięcy i pór roku. Następnie wysłuchaliśmy opowiadania Urszuli Piotrowskiej p.t. „Z książka zawsze najweselej” i omówiliśmy jego treść . Pszczółki wypowiadały się również na temat: Kto najczęściej czyta im książki, jakie książki lubią najbardziej oraz o czym były ostatnio wysłuchane bajki. Następnie bawiliśmy się w zabawę „Bohaterowie bajek”. Ciocia wymieniała bohaterów znanych bajek: leśniczy, krasnoludki, babcia, wróżka, łabędź, Krzyś. Zadanie Dzieci było podanie tytuł bajek, w której występował dany bohater. Zabawa „ Jaka to bajka” polegała na tym, że Ciocia pokazywała kolejno obrazki ze znanych bajek, a Dzieci podawały ich tytuły, dzięki czemu doskonaliły umiejętności analizy i syntezy wzrokowej. Przy stolikach wykonaliśmy ćwiczenie w książeczce. Pszczółki rysowały po śladzie, żeby sprawdzić , z których książeczek wyszli bajkowi bohaterowie. Następnie naklejały portrety postaci na okładkach książek. Tego dnia odbyła się również gimnastyka korekcyjna i w - f na sali gimnastycznej oraz język angielski.
Z książka jest weselej.
(18-05-2015)
Dzisiejszy dzień rozpoczeliśmy od zabaw swobodnych, porannej gimnastyki. Na zajęciach edukacyjnych, dziś wspólnie porządkowaliśmy kącik z książkami. Ciocia zachęcała dzieci, aby przyniosły z domu i zaprezentowały swoje ulubione książki. Wdrażała dzieci do wspoólnego działania. Wykonaliśmy w zabawę "szukamy rymu". Dzieci siedziały w kole. Ciocia rozkładała obrazki, których nazwy się rymowały. Zadaniem dzieci było połączyć w pary odpowiednie obrazki. np. góra-chmura, wozy-kozy, raki-buraki, kot-płot. Dziś Ciocia czytała książki, które wypożyczyliśmy z biblioteki. Bowiem wszystkie Smyki co miesiąc odwiedzają bibliotekę, aby wypożyczyć książki. Wykonaliśmy zabawę "Wypożyczam książkę" - dzieci dobierały się w pary. Jedno było bibliotekarzem, a drugie osobą wypożyczającą książkę. Osoba wypożyczająca witała się, mówiła jaką książkę chciała wypożyczyć (np. o zwierzętach, książkach, z bajkami) na koniec dziękowała i żegnała się. Potem dzieci zmieniały się rolami. Kształtowały umiejętności kulturalnego zachowania się. Dziś poznaliśmy nowa literę Y,Y. Dzieci poznawały kierunek pisania litery pisząc na bułce, palcem w powietrzu oraz po śladzie na kartce papieru. Utrwalaliśmy w dalszym ciągu piosenkę oraz wiersze o mamie. Dziś Pszczółki dokończyły malowanie flag Chin oraz Irlandii - przygotowujemy się do obchodzenia w przedszkolu Dnia Tolerancji. Odbyły się zajęcia z języka angielskiego oraz zajęcia rytmiczno-muzyczne.
Wyjście do biblioteki.
(15-05-2015)
Piątkowy poranek rozpoczelismy od zabawy, gimnastyki oraz porannego czytania bajek. Zaraz po śniadanku, wszystkie Smyki wyruszyły do naszej Biblioteki Publicznej w Sochaczewie.Pszczółki wypożyczyły książki , które będziemy czytać podczas porannych zajęć. Po powrocie z biblioteki odbyły sie zajęcia edukacyjne, Smyki utrwalały sobie wiadomości z nazw zwierząt hodowlanych, egzotycznych mieszkających w ciepłych krajach oraz zwierząt mieszkających w lesie.Wypełnialismy ćwiczenia z kart pracy. Wykonalismy zabawę "Gąski, gąski, na pole gąski", "Żabki, motylki, pszczoły" Następnie odbyły się zajęcia z języka angielskiego oraz zajęcia taneczne. W dalszym ciągu utrwalaliśmy naszą piosenkę o mamie oraz wiersze z okazji Święta Mamy. Podczas zajęć popołudniowych, Smyki malowały farbami kolejne flagi takich państw jak: Irlandia, Chiny, Argentyna.
Zajęcia matematyczne.
(14-05-2015)
Na zajęciach w celu utrwalenia wiadomości- powtórzylismy nazwy miesięcy przypadające na poszczególne pory roku. Dziś odbyły się zajęcia matematyczne. Ciocia rozdała dzieciom sznurki, kolorowe guziki. Dzieci nawlekały guziki zgodnie ze wzorem przedstawionym na obrazku prezentowanym przez Ciocię. np. zielony guzik, czerwony guzik, żółty guzik, czarny itd. Następnie Ciocia sprawdzała poprawność wykonania zadania. Wykonaliśmy zabawę "Policz kulki". Ciocia rozkładała obrazki z kolorowymi koralami o dużej liczbie paciorków.Dzieci przeliczały je i porównywały ich liczebność. Wybierały obrazki na , których korale mają najmniej paciorkówi i te które mają najwięcej paciorków. Zabawa "Kolorowe kółka"Ciocia rozdawała dzieciom kółka w różnych kolorach. Dzieci poruszałay się po sali w rytm skocznej muzyki. Na przerwe w nagraniu Ciocia prezentowała obrazek z z kolorowymi kropkami. Dzieci, których kółka były w kolorach , tworzyły koło wspólnie tańczyły w rytm muzyki. Pozostałe dzieci siedziały na dywanie. Zabawę powtarzaliśmy kilka razy, żeby wszystkie "kolorowe kółka" miały okazję zatańczyć. Wykonaliśmy ćwiczenia z karty pracy. Dzieci dorysowywały tulipanom łodygi i liście według wzoru. Kolorowały kwiatki w takicha samych kolorach, jak doniczki, następnie przeliczały kwiaty. Dzis wykonaliśmy flagi trzech państw Argentyny, Chile, Kongo z okazji zbliżającego się Święta Tolerancji. Dzieci malowały plakaty flag z wykorzystaniem farb.
Pomagamy mamie.
(13-05-2015)
Zajęcia edyukacyjne rozpoczeliśmy od rozmowy "Dlaczego kochamy mamę" - dzieci swobodnie wypowiadały się na temat, za co kochaja mamę. Ciocia wykorzystując obrazki przedstawiające mamy i ichdzieci w codziennych sytuacjach. Wykonaliśmy zabawę "Zawód mojej mamy" Ciocia prezentowała dzieciom zdjęcia przedstawiające kobiety wykonujące różne zawody np. fryzjerkę, krawcową, nauczycielkę lekarkę oraz przedmioty niezbędne im w pracy (nożyczki, grzebień, centymetr, nici, książkę, stetoskop). Zadaniem dzieci było dopasować do obrazków przedmioty i uzasadnić swój wybór. Wykonaliśmy jeszcze drugą zabawę "Znajdź swoją mamę"Ciocia wybierała spośród dzieci kilka mam. Każda mama miała po kilkoro dzieci Na hasło: Zabawa! mamy i dzieci swobodnie podskakiwały w rytm akompaniamentu granego na tamburynie. Na hasło Znajdź swoją mamę! dzieci jak najszybciej stawały gęsiego za swoją mamą. Dzieci wykonały pracę plastyczną pt. "Mama i ja" " Uczyliśmy się także piosenki pt. "Moi rodzice są kochani" oraz wiersze dla mamy i taty. Dziś na zajęciach edukacyjnych plus dzieci poznały literę u,U. Odbyły się zajęcia z języka angielskioraz zajęcia taneczne.
Laurka dla mamy
(13-05-2015)
Dzisiejszy słoneczny poranek rozpoczelismy od śpiewania piosenek "Pan pomidor", , "Olimpiada w Jarzynowie", |"Bocian kle, kle". Następnie gimnastykowaliśmy nasze ciałka oraz wysłuchalismy przygód syrenki.Na zajęciach edukacyjnych dzieci dzieci uczyły się wiersza pt. "Moja mama" z okazji zbliżającego się święta Matki. W dalszym ciągu utrwalaliśmy piosenkę o rodzicach "|Moi rodzice są kochani". Wykonaliśmy prace plastyczną "Laurka dla mamy". Dzieci rozwijały umiejętności manualne - wycinając, kolorując, naklejając gotowe elementy na laurkę. Kolorowały piękne kwiaty dla mamy, następnie wycinały je nożyczkami i naklejały do wnętrza przygotowanej wcześniej karty. Karta dekorowana była sylwetami kwiatów, serduszek, motyli. A w środku laurki, dzieci wkleiły wiersz dla mamy. Dziś poznaliśmy literę W,w. Cwiczyliśmy pisownię litery palcem w powietrzu, na bułce oraz na kartce papieru - pisząc po śladzie. Zabawiliśmy się w zabawę dydaktyczną - dzieci wymyślały wyrazy zaczynające się na głoskę W. Ciocia wymawiała pierwszą część wyrazu czyli sylabę, a dzieci dopowiadały drugą część sylaby tworząc nowy wyraz (np.-wa-nna, wo-rek, weł-na). Odwiedziliśmy nasz smykowy plac zabaw.
Moja mama.
(11-05-2015)
Dzisiejszy dzień rozpoczelismy jak zwykle od zabaw, porannej gimnastyki oraz wysłuchały opowiadania o wiosennych ptakach. Dzis na zajęciach edukacyjnych utrwalaliśmy nazwy miesięcy przypadających na określoną porę roku. Dzieci przypomniały sobie jakie zwierzątka rośliny zamieszkują łąkę (zając, kret, pszczoła, żaba, bocian, ważka, mlecz, chaber, mak, koniczyna). Ustaliliśmy sobie nazwę dnia tygodnia oraz pogode na naszym kalendarzy. dZIŚ Na dzisiekjszych zajęciach edukacyjnych dziś rozmawialiśmy o "Mamie Dzieci kształtowały umiejętność uważnego słuchannia - wyusłuchały wiersz pt. "Moja mama" D. Gellner. Następnie odpowiadały na pytania do wiersza. |Następnie każde dziecko swobodnie wypowiadało sie na temat swojej mamy - dzieci mówiły jak ma na imię ich mama , co r lubi robić, czym się interesują, w jaki sposób lubią spędzać czas z mamą. Zabawiliśmy się w zabawę "Kwiaty dla mamy". Dzieci wybierały jedną z dziewczynek jako mamę . Dziewczynka siadała na krzesełku. Ciocia rozkładała na podłodze sylwety kwiatów. Dzieci poruszały się w rytm skocznej piosenki. Na przerwę w muzyce dzieci zbierały i przeliczały kwiaty, następnie wręczały je i składały ukłon mamie. Dziś na zajęciach edukacyjnych plus poznaliśmy literkę S, s. Dzieci ćwiczyły pisownię palcem na bułce, palcem w powietrzu, szukały wyrazów zaczynających się na głoskę -s. Następnie ćwiczyły na krtce papieru pisownię litery s,S po sladzie. Dzis odbyły się zajęcia rytmiczno-muzyczne. Odwiedziliśmy nasz plac zabaw.
Poprzednie
Następne |