Rekrutacja Cennik Kontakt Dokumenty Dlaczego my?


Aktualności
Komunikaty
Codzienniki archiwalne
Codziennik Sprytnych Krasnoludków
Codziennik Małych Odkrywców
Codziennik Mądrych Sówek
Foto - galeria
Foto - archiwum
O Akademii
Kadra
Zajęcia adaptacyjne
Zajęcia programowe
Zajęcia dodatkowe
Plan dnia Smyka
Jadłospis
Oczytani
Teatr Rodziców
Przedszkole pod chmurką
Polecamy







Archiwalne codzienniki

Codziennik Tygrysków 14-15 Codziennik Pszczółek 14-15
Codziennik Smerfów 14-15 Codziennik Maluszków 14-15

Codziennik Tygryski14-15


W świecie bajek Disneya
(17-07-2015)

W trzecim tygodniu wakacji przenieśliśmy się w magiczny świat bajek Disneya. Staraliśmy się poznać ich jak najwięcej. Z racji tego, że towarzyszą nam one już od dawna nie było to aż takie trudne zadanie. Bajkowy tydzień rozpoczęliśmy od poznania twórcy naszych ulubionych bajek – Walta Disneya, dowiedzieliśmy się o nim wielu ciekawostek, zobaczyliśmy jak wygląda, itp. Następnie w trakcie licznych zabaw przypominaliśmy treść bajek Disneya, nie zabrakło zagadek słownych i rysunkowych, quizów oraz gier. Rozpoznawaliśmy bajki po występujących w nich postaciach, po usłyszanych fragmentach, głosach bohaterów, przyporządkowywaliśmy rekwizyty do bajkowych postaci, łączyliśmy w pary bohaterów pochodzących z tych samych bajek, itp. Dzieci wykonały wiele zadań na kartach pracy, układały bajkowe puzzle, które same zrobiły, kolorowały wybrane ilustracje. W czasie pracy grupowej na zajęciach plastycznych powstały dwa duże plakaty: jeden z nich przedstawia Kaczora Donalda, drugi – Myszkę Miki. Można je już podziwiać na wystawie. W piątek napisaliśmy natomiast naszą własną bajkę pt. „Szczęśliwy kotek”. Sami również wykonaliśmy do niej ilustracje. Już wkrótce wszyscy będą mogli ją przeczytać. Głównym wydarzeniem tygodnia był wyjazd do kina na film animowane pt. „Minionki”.

Każdego dnia bawiliśmy się też wspólnie, tańczyliśmy przy naszych ulubionych piosenkach, czytaliśmy wybrane książki, kolorowaliśmy, rysowaliśmy, a korzystając z pięknej i słonecznej pogody, dużo czasu spędzaliśmy na naszym przedszkolnym placu zabaw. Codziennie nie zabrakło również czasu na zabawy swobodne oraz wspólne zabawy ruchowe.

 



TYDZIEŃ HAWAJSKI
(10-07-2015)

Drugi wakacyjny tydzień spędziliśmy na Hawajach. Poznaliśmy wiele ciekawostek na ich temat, oglądaliśmy filmy edukacyjne oraz animowane,które przybliżyły nam hawajski świat. Wykonaliśmy hawajskie naszyjniki, spódniczki, bransoletki oraz kwiaty we włosy. Codziennie tańczyliśmy tradycyjny taniec hawajski czyli HULA – jesteśmy już teraz mistrzami.yes Wykonywaliśmy również różne zadania oraz łamigłówki na kartach pracy, które utrzymane były w tematyce całego tygodnia. W środę i czwartek rozwijaliśmy nasze kulinarne zdolności – robiliśmy koktajle oraz szaszłyki owocowe. Przy okazji poznaliśmy wiele tropikalnych owoców o dziwnych nazwach i jeszcze dziwniejszym wyglądzie. Rozpoznawaliśmy je oraz staraliśmy się zapamiętać ich nazwy, przy okazji bawiliśmy się w skojarzenia. Zdobytą wiedzę utrwalaliśmy w trakcie piątkowego podsumowania, sprawdził ją natomiast wielki quiz wiedzy o Hawajach. Na zakończenie hawajskiego tygodnia dzieci wykonały w grupach prace plastyczne przedstawiające wszystko to, co może nam się tylko skojarzyć ze słowem „HAWAJE”. Będzie je można podziwiać na wystawie.smiley Każdego dnia bawiliśmy się też wspólnie, tańczyliśmy przy naszych ulubionych piosenkach, czytaliśmy wybrane książki, kolorowaliśmy, rysowaliśmy, a korzystając z pięknej i słonecznej pogody, dużo czasu spędzaliśmy na naszym przedszkolnym placu zabaw oraz Ogródku Jordanowskim. Codziennie nie zabrakło również czasu na zabawy swobodne oraz wspólne zabawy ruchowe.

 



Podróż po Hawajach
(06-07-2015)

W tym tygodniu wakacji wyruszyliśmy w podróż po Hawajach. Początek dnia rozpoczęliśmy od wspólnych zabaw; układaliśmy konstrukcje z klocków, graliśmy w gry edukacyjne, układaliśmy puzzle i malowaliśmy piękne kolorowe rysunki. Oczywiście nie zabrakło porannej gimnastyki na sali. Dzieci wysłuchały również opowiadania o Reksiu i jego przygodach. Po pożywnym śniadanku wyruszyliśmy na Jordanek, gdzie bawiliśmy się w różne zabawy ruchowe. Po powrocie przystąpiliśmy do zajęć, na których Ciocia wprowadziła nas w hawajski światPoznaliśmy kulturę hawajską, flagę, hymn, a na mapie zobaczyliśmy gdzie znajdują się hawajskie wyspy. Następnie obejrzeliśmy film pt. „Dookoła świata – Hawaje”. Po obiedzie przystąpiliśmy do wykonania przepięknych, kolorowych naszyjników hawajskich, przy tropikalnych melodiach. Poznaliśmy również podstawowe kroki „Tańca hula”. W ciągu dnia nie mogło zabraknąć czasu na zabawy dowolne.

 
 



WAKACJE!!!
(03-07-2015)
Pierwszy wakacyjny tydzień upłynął nam na słodkim leniuchowaniu tak, aby wszystkie Smyki poczuły, że zakończyliśmy rok szkolny. Każdego dnia nie brakowało czasu na zabawy swobodne, zabawy przyniesionymi z domu zabawkami oraz spędzanie wolnego czasu  w sposób na jaki dzieci miały tylko ochotę. Codziennie bawiliśmy się również wspólnie, tańczyliśmy przy naszych ulubionych piosenkach, czytaliśmy wybrane książki, kolorowaliśmy, rysowaliśmy, rozwiązywaliśmy wakacyjne łamigłówki, zagadki i różnorodne zadania na kartach pracy. Rozmawialiśmy o naszych wakacyjnych wyjazdach, przypominaliśmy o zasadach bezpiecznego zachowania się w czasie podróży, zabaw nad wodą, itp. Pracowaliśmy z mapą, globusem i przewodnikami turystycznymi. Podziwialiśmy piękne widoki, snuliśmy wakacyjne plany… Niestety okazało się, że na zrealizowanie ich wszystkich wakacje są stanowczo za krótkie smiley Każdego dnia, korzystając z pięknej i słonecznej pogody, dużo czasu spędzaliśmy na naszym przedszkolnym placu zabaw. Wybieraliśmy się także do naszego przedszkolnego kina, by na dużym ekranie oglądać ulubione bajki. Tydzień wakacyjnego luzu minął bardzo szybko, zdążyliśmy jednak odpocząć i nabrać siły na kolejne wakacyjne wyzwania, które czekają na nas już od poniedziałku. 
 



Wakacje tuż-tuż
(25-06-2015)
Czwartek rozpoczęliśmy od zabaw dowolnych i kolorowania wybranych ilustracji związanych z latem. Poranna gimnastyka upłynęła nam w tanecznych rytmach. Nie zabrakło również zabaw orientacyjno-porządkowych doskonalących szybką reakcję na sygnał. Do czytania wybraliśmy dziś opowieść o Bolku i Lolku pt. „Nieustraszeni wędrowcy”. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od pracy z mapą Polski – przypomnieliśmy gdzie znajdują się: Morze Bałtyckie, Mazury oraz Tatry. Rozmawialiśmy również o naszych wakacyjnych planach oraz o tym, co będzie nam potrzebne w czasie wakacyjnych podróży nad morze, jezioro, w góry bądź do lasu. Tygryski wykonały również zadanie na karcie pracy, które polegało na połączeniu dzieci z miejscem, do którego wybierają się one na wakacje. Trzeba było je odgadnąć na podstawie ubioru oraz rzeczy trzymanych przez każde dziecko. Dodatkowym zadaniem było pokolorowanie wszystkich rysunków oraz uzasadnienie swojego wyboru. Na zakończenie przyszedł czas na zabawę ruchowo-naśladowczą „Letnie zabawy” oraz zabawę muzyczno-ruchową „Morskie fale”. W drugiej części dnia na podstawie wiersza pt. „Wakacyjne rady” rozmawialiśmy o tym, o czym należy pamiętać, aby nasz wakacyjny odpoczynek był bezpieczny. Ocenialiśmy również czy sytuacje przedstawione na ilustracjach są dla nas bezpieczne czy nie oraz co należy zrobić, aby te niebezpieczne przestały takie być. Przy okazji rozmów o wakacyjnym bezpieczeństwie przypomnieliśmy numery alarmowe do poszczególnych służb ratunkowych oraz wykonaliśmy związane z tym zadanie na karcie pracy. Tygryski pracowały również ze swoimi „Kartami pracy”, w których wykonały zadanie graficzne polegające na narysowaniu po śladzie morskich fal. W wolnych chwilach utrwalaliśmy wiersze i piosenki na zakończenie roku szkolnego. Dziś odbyły się zajęcia z języka angielskiego.
 



Mamy lato. Co wy na to?
(23-06-2015)
Wtorkowy poranek upłynął nam na wspólnych zabawach konstrukcyjnych oraz kolorowaniu wybranych ilustracji. W czasie gimnastyki rozruszaliśmy się przy naszych ulubionych melodiach oraz bawiliśmy się w „Posągi”, „Kto potrafi tak jak ja” oraz „Piłeczki”. Do czytania wybraliśmy kolejną opowieść o Martynce, która wprowadziła nas w dzisiejszy temat. Dodatkowo Tygryski wysłuchały wiersza T. Fiutowskiej pt. „Już lato”, którego treść omówiliśmy na zajęciach edukacyjnych. Wiersz zainspirował nas do rozmowy o lecie, o tym, co nam się kojarzy z tą porą roku, po czym poznajemy, że jest lato, co możemy wtedy robić, itp. Następnie przyszedł czas na ćwiczenia ruchowo-graficzne „Letnie symbole” oraz zabawę ruchowo-naśladowczą „Nad morzem”. Dzięki naszej wycieczce nad morze zwróciliśmy uwagę na właściwą ochronę przed słońcem, przypomnieliśmy o konieczności ochrony głów, używania kramu z filtrem, noszenia okularów przeciwsłonecznych, itp. Tygryski wykonały również zadanie w „Kartach pracy” – polegało ono na pokolorowaniu rysunku przedstawiającego właściwe przygotowanie się do przebywania na słońcu. W drugiej części zajęć rozmawialiśmy o tym, czego potrzebujemy, gdy wyjeżdżamy na wakacje oraz w co to wszystko możemy zapakować. Dzieci wykonały zadanie na karcie pracy, które polegało na „zapakowaniu” do walizki rzeczy potrzebnych w czasie wyjazdu nad wodę. Gdy wszystkie bagaże zostały spakowane, przyszedł czas na pracę grupową. Zadaniem każdej grupy było odszukanie i zaznaczenie różnic na obrazkach. Na zakończenie uczyliśmy się na pamięć wiersza pt. „Już lato”. Wolne chwile przeznaczyliśmy na utrwalanie wierszy i piosenek na zakończenie roku szkolnego. Dziś odbyły się zajęcia z języka angielskiego oraz Kuchenne Rewolucje Smyków – zrobiliśmy wakacyjne koktajle.
 



Na lądzie, w wodzie i w powietrzu
(19-06-2015)
Ostatni dzień tygodnia rozpoczęliśmy od zabaw i gier dowolnych w kącikach zainteresowań. Następnie odbyła się gimnastyka, podczas której tańczyliśmy do naszych ulubionych piosenek z zajęć tanecznych. Na zakończenie bawiliśmy się w „Posągi”. Po dużej dawce ruchu odpoczywaliśmy podczas czytania. Tygryski wysłuchały dziś opowiadania pt. „Martynka pod żaglami”. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od zabawy „Co się zmieniło?” rozwijającej koncentrację uwagi, ćwiczącej pamięć wzrokową i zmysł obserwacji – ciocia pełniła rolę „modela” , a dzieci uważnie się przyglądały, po czym odwracały się. W tym czasie ciocia zmieniała jakiś element swojego stroju, a zadaniem dzieci było wskazanie zmiany, która nastąpiła. Następnie w trakcie zabawy „Jaki to pojazd?” doskonaliliśmy percepcję słuchową – Tygryski wysłuchały nagrań odgłosów wybranych środków lokomocji, odgadywały ich nazwy oraz wskazywały je na obrazkach. Nazwy środków transportu wykorzystaliśmy również do ćwiczeń doskonalących syntezę i analizę sylabową. Podczas ćwiczeń ortofonicznych próbowaliśmy naśladować odgłosy jakie wydają. Później czekała na nas niespodzianka! W ramach realizacji projektu "Akademia Bohaterów” – odbyły się zajęcia poświęcone Kubusiowi – był on kolejnym tygrysim Bohaterem Dnia. Z tej okazji odwiedził nas tata Kuby – pan Michał. Opowiedział nam o swojej pracy w Jednostce Wojskowej oraz o tym co Kubuś lubi robić, czym się interesuje, jak spędza wolny czas z rodziną itp. itd. Kuba przyniósł również swoje ulubione książeczki, które wspólnie mogliśmy obejrzeć. Tata Kuby przeczytał nam jedną z nich, która nosiła tytuł „Krecik i zielona gwiazda”. Pan Michał przygotował także dla nas słodką niespodziankę. Serdecznie dziękujemy za odwiedziny, poświęcony czas i zapraszamy ponowniesmiley. Po wspaniałych opowieściach przyszedł czas na zabawę „O jakim pojeździe mówię?” rozwijającą umiejętność kojarzenia – ciocia omawiała wygląd wybranego środka lokomocji przedstawionego na ilustracji, a zadaniem Tygrysków było wskazanie, o którym pojeździe była mowa. Na zakończenie wykonaliśmy zadanie na karcie pracy – zaznaczaliśmy pojazdy, które latają, a ich nazwy dzieliliśmy na sylaby. Drugą część zajęć rozpoczęliśmy od zabawy „W powietrzu, w wodzie czy po lądzie?” doskonalącej szybka reakcje na sygnał dźwiękowy. Następnie przyszedł czas na zabawę rozwijającą spostrzegawczość „Pomieszane pojazdy” oraz zabawę orientacyjno – porządkową „Samochody”. Na zakończenie każdy Tygrysek losował obrazek przedstawiający jakiś środek lokomocji – należało go nazwać oraz określić, gdzie się porusza: po lądzie, w powietrzu czy po wodzie. Wykonaliśmy także zadanie na karcie pracy – polegało ono na narysowaniu czarnej kropki przy pojazdach poruszających się po jezdni lub czerwonej – przy pojazdach jeżdżących po torach. Na zakończenie należało narysować tyle kropek, ile pojazdów porusza się po torach. Dziś odbył się język angielski oraz taniec. 
 



Czasem pada deszcz
(18-06-2015)
Czwartkowy poranek upłynął nam na zabawach konstrukcyjnych oraz kolorowaniu wybranych ilustracji. Podczas gimnastyki tańczyliśmy do naszych ulubionych piosenek z zajęć tanecznych. Bawiliśmy się również w „Posągi”. Do czytania wybraliśmy opowieść pt. „Martynka i przeprowadzka”. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od zagadki słuchowej „Odgłosy deszczu”. Tygryski nie miały problemu z rozpoznaniem słyszanych dźwięków, które następnie naśladowaliśmy. Przypomnieliśmy i utrwalaliśmy nazwy określające rodzaje deszczu w zależności od jego intensywności: kapuśniaczek, mżawka, ulewa, burza. Następnie przyszedł czas na zabawy z wykorzystaniem rymowanki „Gdy deszczyk pada”. Wszyscy razem rytmizowaliśmy tekst, wyklaskując rytm oraz wystukując go o podłogę. Powtarzaliśmy tekst z różnym natężeniem głosu: cicho, głośno, coraz ciszej, coraz głośniej oraz w różnym tempie: szybko, wolno, coraz szybciej, coraz wolniej. Później bawiliśmy się przy piosence „Na moim podwórku”, omówiliśmy jej tekst oraz uczyliśmy się refrenu i pierwszej zwrotki. W drugiej części zajęć doskonaliliśmy szybką reakcję na sygnał w czasie zabawy orientacyjno-porządkowej „Uciekamy przed deszczem”. Rozróżnialiśmy również natężenie dźwięków w trakcie zabawy „Pada deszcz”. Następnie wykonaliśmy zadanie w naszych „Kartach pracy”, które polegało na rozpoznaniu  kształtu foremek oraz pokolorowaniu foremki, która najbardziej się nam podobała. Na zakończenie rozwijaliśmy ekspresję słowną w trakcie zabawy „Co można robić w domu, kiedy pada deszcz?”. Wykonaliśmy także zadanie na karcie pracy – rysowaliśmy po śladzie. Dziś odbyły się zajęcia z języka angielskiego. 
 



Lubimy bawić się piłką
(17-06-2015)
Środę rozpoczęliśmy od zabaw i gier dowolnych w kącikach zainteresowań. Budowaliśmy też z klocków i układaliśmy puzzle. Gimnastyka upłynęła nam w tanecznych rytmach. Bawiliśmy się również przy piosence „Cztery rude koty” oraz maszerowaliśmy w sposób wskazany przez ciocię przy piosenkach „Żołnierzyki” oraz „Maszerują dzieci”. Do czytania wybraliśmy książeczki pt. „Kopciuszek” oraz „Bambi” przyniesione przez jednego z naszych Tygrysków. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od zabawy bieżnej „Przebiegnij na drugą stronę” oraz rozwijającej umiejętność wyrażania nastroju „Zmienne nastroje”. Następnie Tygryski wysłuchały wiersza Doroty Gellner pt. „Piłka”, omówiliśmy jego treść oraz odpowiedzieliśmy na pytania z nim związane. Nazwy zwierząt, które piłka spotkała podczas swojej wędrówki wykorzystaliśmy do ćwiczeń syntezy i analizy sylabowej oraz globalnego czytania. Ich ilustracje natomiast do zabawy doskonalącej pamięć wzrokową „Kogo brakuje?”. Tygryski układały również ilustracje zwierząt w odpowiedniej kolejności – od spotkanego najwcześniej. Na zakończenie przyszedł czas na ćwiczenia klasyfikacyjne „Pomieszane piłki”, w trakcie których dzieci segregowały sylwety piłek według wielkości i kolorów. Dodatkowo przeliczaliśmy elementy poszczególnych zbiorów, porównywaliśmy ich liczebność oraz określaliśmy, który z nich ma elementów najwięcej, a który najmniej. Drugą część zajęć przeznaczyliśmy na zajęcia plastyczne, w trakcie których Tygryski rysowały po śladzie i kolorowały pastelami różne rodzaje piłek. Przy tej okazji rozmawialiśmy o przeznaczeniu poszczególnych piłek, szczególną uwagę zwróciliśmy na ich wygląd i wielkość. Na zakończenie nie zabrakło czasu na zabawy: „Piłka nad głową”, dzięki której doskonaliliśmy zręczność oraz „Duże piłki i małe piłki” doskonalącą skoczność. Dziś odbyły się zajęcia z języka angielskiego, a także odwiedziliśmy plac zabaw. Jak w każdą środę wybraliśmy się do przedszkolnego kina. 
 



Zwierzęta z naszego podwórka
(16-06-2015)
Wtorkowy poranek upłynął nam na kolorowaniu wybranych ilustracji. W czasie porannej gimnastyki rozruszaliśmy się przy naszych ulubionych rytmach, bawiliśmy się również w „Posągi” oraz „Kto zrobi to co ja?”. Do czytania wybraliśmy opowiadanie pt. „Martynka i osiołek Wesołek” z książki o przygodach Martynki, którą wypożyczyliśmy w bibliotece. Przeczytaliśmy również dwie książeczki przyniesione z domu przez jednego z naszych Tygrysków. Na zajęciach edukacyjnych rozmawialiśmy o zwierzętach z naszego podwórka, przy okazji przypomnieliśmy wiadomości o zwierzętach zamieszkujących wiejskie podwórko. Pomogły nam w tym zabawy „Jakie zwierzęta ukryły się za płotkiem?” i „Czyje to łapy?”. Następnie z klocków zbudowaliśmy płotek, ponieważ był on nam potrzebny do zabawy dydaktycznej „Gdzie znajdują się zwierzęta?”. Dzięki niej utrwalaliśmy znajomość następujących przyimków określających położenie w przestrzeni: na, nad, obok, przy, za. Pierwszym zadaniem Tygrysków było określenie, w jakich miejscach znajdują się poszczególne zwierzęta, drugim zaś – umieszczenie wskazanego zwierzęcia w odpowiednim miejscu. W trakcie zajęć logopedycznych wykonywaliśmy ćwiczenia artykulacyjne i ortofoniczne, które były związane z dzisiejszym tematem: robiliśmy świńskie ryjki, naśladowaliśmy krowę żującą trawę, kotka pijącego mleko, zmęczonego pieska, itp. Naśladowaliśmy również wydawane przez domowe zwierzęta odgłosy. Nazwy zwierząt wykorzystaliśmy również do ćwiczeń logorytmicznych oraz do doskonalenia syntezy i analizy sylabowej. W drugiej części zajęć doskonaliliśmy spostrzegawczość w czasie zabawy „Zwierzęta i ich cienie” oraz rozwijaliśmy pamięć wzrokową, bawiąc się w „Które zwierzątko poszło spać?”. Tygryski wykonały również ćwiczenie graficzne na karcie pracy, które polegało na narysowaniu po śladzie koguta oraz pokolorowaniu go tak, aby był jak najbardziej kolorowy. Gdy wszystkie prace były gotowe, bawiliśmy się w „Pieski na spacerze” oraz „Brykające baranki”. Na zakończenie przyszedł czas na doskonalenie analizy i syntezy wzrokowej w czasie zabawy „Układamy obrazki zwierząt”. Dziś odbyły się zajęcia języka angielskiego, nie zabrakło również czasu na przygotowanie programu artystycznego na zakończenie roku szkolnego.
 



Puszczamy bańki mydlane
(15-06-2015)
Poniedziałek rozpoczęliśmy od wspólnych zabaw dowolnych, po których rozruszaliśmy się w czasie gimnastyki. Tańczyliśmy przy naszych ulubionych piosenkach, a podczas zabaw orientacyjno - porządkowych ćwiczyliśmy szybką reakcję na określony sygnał. Po serii podskoków i pajacyków oraz wykonaniu tego, o czym była mowa w piosence pt.: "Idę sobie tup, tup, tup...", odpoczywaliśmy w trakcie porannego czytania. Tygryski wysłuchały opowieści pt. „Księżniczka i rycerz” z książki wypożyczonej z biblioteki pt. „Martynka. Twoje dobranocki”. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy ćwiczeniem logorytmicznym na podstawie wiersza W. Grodzieńskiej pt. „Marsz” – Tygryski wykonywały to, o czym była mowa w rymowance. Po zilustrowaniu jej treści przyszedł czas na zagadki dotykowe „Co to za przedmiot?”  – z zasłoniętymi oczami, za pomocą zmysłu dotyku dzieci próbowały odgadnąć , jaki przedmiot został ukryty w „tajemniczym woreczku”. Gdy wszystkie przedmioty zostały rozpoznane, nazywaliśmy je oraz określaliśmy do czego służą w trakcie zabawy rozwijającej umiejętność kojarzenia „Do czego to wykorzystam?”. Następnie przyszedł czas na zabawę z bańkami mydlanymi, dmuchaliśmy na nie tak, aby nie spadły, śledziliśmy wzrokiem lot wybranej bańki, wskazywaliśmy za każdym razem bańkę największą i najmniejszą itp. Zadaniem Tygrysków było poza tym określanie czy puszczane przez ciocię bańki są duże czy małe, czy jest ich dużo czy mało, staraliśmy się również je wspólnie policzyć. Każdy otrzymał również zadanie indywidulane. W nagrodę za poprawne liczenie dzieci mogły same puszczać bańki w trakcie ćwiczeń oddechowych z ich wykorzystaniem, kształtowaliśmy w ten sposób umiejętność regulowania siły wydechu. Na zakończenie pracowaliśmy z opowiadaniem H. Zdzitowieckiej pt. „Bajka o bańce mydlanej”, omówiliśmy jego treść oraz układaliśmy ilustracje do tekstu w odpowiedniej kolejności. W drugiej części zajęć sami zamieniliśmy się w „bańki mydlane”, które rozwijały spostrzegawczość w trakcie zabawy ruchowej „Kolorowe bańki”. Tygryski wykonały również zadanie na karcie pracy – polegało ono na policzeniu puszczanych przez dziewczynkę baniek oraz pokolorowaniu ich tak, aby każda bańka miała inny kolor. Gdy wszystkie bańki zostały pokolorowana liczyliśmy je oraz określaliśmy ich kolor po angielsku. Później przyszedł czas na ćwiczenia klasyfikacyjne z wykorzystaniem kolorowych baniek (kartonowe kółka), segregowaliśmy je według kolorów oraz wielkości, przeliczaliśmy powstałe zbiory oraz porównywaliśmy ich liczebność. Na zakończenie Tygryski rozwijały ekspresję plastyczną w trakcie zabawy „A bańki lecą i lecą”. Na zajęciach teatralnych rozpoczęliśmy przygotowania do występu, który odbędzie się podczas uroczystego zakończenia roku szkolnego. Dziś odbyły się zajęcia z języka angielskiego.
 



Jak wygląda podwórko?
(12-06-2015)
Piątkowy poranek upłynął nam na zabawach i grach dowolnych w kącikach zainteresowań. Podczas porannej gimnastyki tańczyliśmy do naszych ulubionych piosenek poznanych na zajęciach tanecznych, a także bawiliśmy się w „Posągi”, „Kółko graniaste” oraz „Na dywanie siedzi jeż”. Do czytania wybraliśmy ostatnią już opowieść z książki pt. „Martynka w krainie baśni”. Tym razem było to opowiadanie pt. „Martynka i wróbelek”. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od zabawy "Kto zadzwonił" doskonalącej percepcję słuchową. Następnie Tygryski wysłuchały wiersza L. J. Kerna pt. "Nasze podwórko" - omówiliśmy jego treść oraz rozmawialiśmy na temat wyglądu podwórek znajdujących się przed naszymi domami. Na zakończenie wykonaliśmy zadanie w "Karcie pracy" - pomogliśmy Oli nawlec korale, przyklejając je w odpowiedniej kolejności, zachowując określony rytm. Po zajęciach edukacyjnych wybraliśmy się do Miejskiej Biblioteki Publicznej, aby oddać wypożyczone w tamtym miesiącu książki oraz wypożyczyć nowe. W drugiej części zajęć Tygryski wysłuchały piosenki pt. "Na moim podwórku" omówiliśmy jej treść oraz uczyliśmy się jej fragmentami, metodą ze słuchu. Następnie przy pomocy tablicy demonstracyjnej i kolorowych ilustracji opisywaliśmy sprzęt, który znajduje się na placu zabaw oraz prawidłowo go nazywaliśmy. Wymienialiśmy także czynności, jakie wykonują dzieci bawiące się na placu zabaw, np. zjeżdżają na zjeżdżalni, huśtają się na huśtawkach, grają w piłkę, skaczą na skakankach. Przy okazji przypomnieliśmy zasady bezpiecznego korzystania ze znajdujących się na placu zabaw urządzeń,a także zwróciliśmy uwagę na cierpliwe czekanie na swoją kolej do korzystania z nich.  Ich nazwy wykorzystaliśmy do ćwiczeń analizy i syntezy sylabowej.Później maszerowaliśmy po sali, rytmizując tekst rymowanki "Wesołe podwórko' - mówiliśmy go głośno, cicho, szybko, wolno, z wyklaskiwaniem. Na zakończenie doskonaliliśmy bieżność podczas ćwiczenia "Przebiegnij na drugą stronę" oraz skoczność w trakcie zabawy ""Niezwykłe skakanki". Dziś odbyły się zajęcia z języka angielskiego.



Nie oceniamy po wyglądzie
(11-06-2015)
Czwartkowy poranek upłynął nam na grach i zabawach dowolnych w kącikach zainteresowań. Poranna gimnastyka minęła w tanecznych rytmach . Skoczne piosenki wprawiły nas w doskonały humor. Ponadto maszerowaliśmy przy piosenkach „Żołnierzyki” oraz „Maszerują dzieci”, robiliśmy to w sposób wskazany przez ciocię (na palcach, piętach, wolno, szybko, itp.). Bawiliśmy się również w „Kotki”, których zadaniem było pokonanie tunelu. Do czytania wybraliśmy opowiadanie pt. „Martynka leci balonem”. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy zabawami „Ukryta zabawka” oraz „Kto stoi za drzwiami” rozwijającymi spostrzegawczość oraz percepcję wzrokową. Następnie wysłuchaliśmy opowiadania A. Świrszczyńskiej pt. „Brzydka sówka” - omówiliśmy treść utworu oraz odpowiadaliśmy na pytania do tekstu. Szczególną uwagę zwróciliśmy na fakt, iż wygląd zewnętrzny nie jest w życiu najważniejszy. Ważne jest to, jakim się jest człowiekiem oraz w jaki sposób się postępuje. Nie można ranić i odrzucać innych tylko dlatego, że nam się nie podobają, bo mogą być bardzo dobrymi, wartościowymi ludźmi i swoją opinią możemy ich bardzo skrzywdzić. Na zakończenie przyszedł czas na zabawę ruchową z elementem skoku „Zanurzamy się w wodzie”. W drugiej części dnia bawiliśmy się z wykorzystaniem rymowanki pt. „Nasze oczy” – powtarzaliśmy ją cicho, głośno, wolno, szybko, z wyklaskiwaniem, tupaniem, stukaniem. Próbowaliśmy także dopowiadać słowa w miejscach, w których ciocia przerywała recytację. Tygryski starały się również podać jak najwięcej słów oznaczających czynności wykonywane przez nasze oczy, np. „Nasze oczy…widzą, spoglądają, oglądają, patrzą, mrugają, płaczą, zamykają się, otwierają się”. Następnie podczas ćwiczenia „Co jest ładne, a co – brzydkie?” rozwijającego ekspresję słowną – dzieci próbowały określić, nazwać, co ich zdaniem jest ładne, a co – brzydkie. Zwróciliśmy jednak  uwagę na to, że to, co dla jednych jest ładne, dla innych może być brzydkie i odwrotnie. Są również rzeczy, które dla wszystkich są ładne. Jest to uzależnione od gustu danej osoby. Później pracowaliśmy z tablicą demonstracyjną, która pomogła nam wykonać zadanie w „Kartach pracy”. Na zakończenie doskonaliliśmy bieżność podczas zabawy „Latające sówki”. Korzystając z pięknej pogody wybraliśmy się na nasz przedszkolny plac zabaw. Dziś odbyły się zajęcia karate oraz język angielski.
 



Co mówimy o innych?
(09-06-2015)
Wtorkowy poranek upłynął nam na zabawach konstrukcyjnych oraz kolorowaniu wybranych ilustracji. Podczas gimnastyki rozruszaliśmy się przy naszych ulubionych piosenkach „Kurczaki”, „Taniec czikita” oraz „Kangurek”. Wykonaliśmy też serię podskoków, skłonów, pajacyków i przysiadów. Bawiliśmy się również w „Żabki i bocian”, „Myszki do norki” oraz „Pieski na spacerze” doskonaląc bieżność, skoczność oraz szybką reakcję na umówiony sygnał. Do czytania wybraliśmy kolejną opowieść o Martynce pt. „Martynka poznaje ptaki”. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy zabawą artykulacyjną „Spacer z kolegą”, podczas której ćwiczyliśmy narządy mowy recytując wierszyk zawierający wyrazy dźwiękonaśladowcze: tupu-tupu, szu-szu, pi-pi, miauu-miauu, wrrr-wrrr, brrr-brrr. Następnie wysłuchaliśmy opowiadania D. Wawiłow pt. „Dziwna Marta” oraz omówiliśmy treść utworu odpowiadając na pytania do tekstu. Rozmawialiśmy również na temat wyglądu oraz zachowania dziewczynek z opowiadania opisanych przez ich koleżanki. Szczególną uwagę zwróciliśmy na to, że o innych nie należy mówić źle, a tym bardziej zmyślać. Na zakończenie bawiliśmy się w „Kłaniam się koledze” doskonaląc szybką reakcję na sygnał dźwiękowy. Udaliśmy się również do Akademii Prymusa na ostatni koncert z cyklu "Klasyka dla Smyka". W drugiej części dnia Tygryski wykonały pracę plastyczną na temat „Mój kolega/koleżanka” malując swojego najlepszego przyjaciela z przedszkola. Gdy wszystkie obrazki były gotowe, każdy prezentował swoją pracę oraz omawiał ją, opisując osobę przedstawioną na ilustracji oraz określając, co sprawia, że lubią daną osobę. Następnie przyszedł czas na zabawę rozwijającą umiejętność rozróżniania dźwięków „O co prosi instrument” – dzieci poruszały się swobodnie po sali, gdy usłyszały dźwięki grane na tamburynie przykucały i uderzały dłońmi o podłogę, natomiast jeśli usłyszały dźwięki grane na trójkącie – siadały skrzyżnie i klaskały nad głowami. Na zakończenie przyszedł czas na zabawę rozwijającą zmysł dotyku „Kogo dotykam?” – chętne osoby (z zasłoniętymi oczami) delikatnie dotykając osobę wybraną przez ciocię rozpoznawały, kto to jest. Każdą wolną chwilę przeznaczaliśmy na utrwalanie wierszy i piosenek na Wielki Piknik Rodzinny. Dziś odbyły się zajęcia z języka angielskiego. 
 



Nie lubimy hałasu
(08-06-2015)
Pierwszy dzień tygodnia rozpoczęliśmy zabawami dowolnymi oraz kolorowaniem wybranych ilustracji. Poranna gimnastyka upłynęła nam w rytmie ulubionych piosenek. Wykonaliśmy też serię podskoków, skłonów, przysiadów i pajacyków. Nie zabrakło również zabaw ruchowych. Do czytania wybraliśmy kolejną opowieść z książki pt. „Martynka w krainie baśni”. Tym razem było to opowiadanie pt. „Martynka szuka Pufka”. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy zabawą „Cicho i głośno”, która ukazała nam nieprzyjemne odczucie hałasu dla naszych uszu. Wspólnie szukaliśmy również odpowiedzi na pytanie: „Co to jest hałas?” oraz szukaliśmy jego źródeł. W trakcie zabawy „Cicho-głośno” Tygryski różnicowały słyszane dźwięki oraz wykonywały określone wcześniej dla cichych i głośnych dźwięków czynności. Następnie przyszedł czas na opowiadanie I.R. Salach pt. „Hałasek” oraz rozmowę na jego temat. Po omówieniu treści opowiadania ustaliliśmy zasady kulturalnego i spokojnego odzywania się do innych oraz podkreśliliśmy szkodliwość hałasu dla zdrowia człowieka. Spacer przeznaczyliśmy na szukanie źródeł hałasu oraz rozpoznawanie różnych dźwięków. W drugiej części zajęć Tygryski wykonały zadanie na karcie pracy, które polegało na naśladowaniu odgłosów wydawanych przez narysowane rzeczy oraz wybraniu tych, które mogą zrobić dużo hałasu. Uczyliśmy się również krótkiej rymowanki związanej z dzisiejszym tematem. Mówiliśmy ją cicho i głośno, z podziałem na sylaby, rytmicznie ją wyklaskiwaliśmy, wytupywaliśmy oraz wystukiwaliśmy. Na zakończenie wsłuchiwaliśmy się w odgłosy z naszego otoczenia oraz  bawiliśmy się w „Króla ciszy”. Każdą wolną chwilę przeznaczaliśmy dziś na utrwalanie wierszy i piosenek na Wielki Piknik Rodzinny. Odbyła się rytmika oraz język angielski.
 



Jesteśmy kulturalni
(03-06-2015)
Środę rozpoczęliśmy od zabaw konstrukcyjnych oraz kolorowania wybranych ilustracji. Podczas gimnastyki rozruszaliśmy się przy naszych ulubionych piosenkach „Kurczaki”, „Taniec czikita” oraz „Kangurek”. Wykonaliśmy też serię podskoków, skłonów, pajacyków i przysiadów. Bawiliśmy się również w „Żabki i bocian”, „Myszki do norki” oraz „Pieski na spacerze” doskonaląc bieżność, skoczność oraz szybką reakcję na umówiony sygnał. Do czytania wybraliśmy opowieść pt. „Martynka uczy się pływać”. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy opowieścią ruchową pt. „Zabawy z kolegami”. Tygryski ilustrowały ruchem opowiadanie czytane przez ciocię. Następnie wysłuchaliśmy piosenki pt. „Jesteśmy różni”, oraz rozmawialiśmy na jej temat. Ilustrowaliśmy ją także ruchem. Później podczas swobodnej rozmowy Tygryski odpowiadały na pytania „Co to znaczy być kulturalnym?”, „Co to są dobre maniery?”, a także wymienialiśmy „magiczne słowa” oraz sytuacje w jakich ich używamy. Magicznych słówek używaliśmy dodatkowo w trakcie odgrywania scenek sytuacyjnych oraz w trakcie zabawy „Proszę, dziękuję, przepraszam” – oglądaliśmy ilustracje przedstawiające różne sytuacje, naszym zadaniem było określenia jakiego słowa należałoby użyć. Korzystając ze słonecznej pogody wybraliśmy się na przedszkolny plac zabaw. Drugą część zajęć poświęciliśmy na utrwalanie wierszy i piosenek na Wielki Piknik Rodzinny, gdyż zbliża się on wielkimi krokami. Jak w każdą środę udaliśmy się do przedszkolnego kina. Dziś odbyły się zajęcia z języka angielskiego, a także zajęcia taneczne. 
 



Bawimy się z wszystkimi
(02-06-2015)
Wtorkowy poranek upłynął nam na zabawach i grach dowolnych w kącikach zainteresowań, po których rozruszaliśmy się przy muzyce. Skoczne rytmy z zajęć tanecznych porwały nas do zabawy. Nie zabrakło też przysiadów, skłonów ani pajacyków i podskoków. W czasie zabawy orientacyjno-porządkowej "Bocian i żabki" doskonaliliśmy szybką reakcję na umówione hasło. Po dużej dawce ruchu odpoczywaliśmy podczas czytania. Tygryski wysłuchały dziś opowieści pt. „Martynka wsiada na konia”. Zaraz po śniadaniu odbyła się próba występu na Piknik Rodzinny. Następnie wybraliśmy się na zajęcia w-f na salę gimnastyczną do Akademii Prymusa. Podczas wielu ćwiczeń i zabaw doskonaliliśmy bieżność, skoczność, zwinność, koordynację ruchową oraz szybką reakcję na umówiony sygnał. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy zabawą rozwijającą logiczne myślenie na podstawie wiersza J. Tuwima pt. „Cuda i dziwy”. Wskazywaliśmy niezgodne z rzeczywistością fragmenty tekstu. Następnie wysłuchaliśmy nagrania spokojnej melodii. Naszym zadaniem było zamknąć oczy i  wyobrazić sobie coś niezwykłego i magicznego. Później każdy opisywał to, co sobie wyobraził. Z racji tego, że nasze wyobrażenia różniły się od siebie, każdy miał je narysować. Wszystkie prace były bardzo kolorowe i staranne. W drugiej części zajęć Tygryski wysłuchały opowiadania E. Szelburg – Zarembiny pt. „O Sobiepanku i Samolubku”. Omówiliśmy treść utworu, odpowiadając na pytania do tekstu, a także szukaliśmy odpowiedzi na pytania: „Czy należy pomagać innym? Dlaczego?” oraz „Czy należy dzielić się z innymi? Dlaczego?”. Następnie odbyła się seria zabaw ruchowych budujących poczucie przynależności oraz rozwijających współdziałanie. Bawiliśmy się w : „Kto potrafi tak jak ja?”, „Zgubiony partner” oraz „Nie tylko pierwszy”. Doskonaliliśmy również spostrzegawczość  w trakcie zabaw „”O kim mówię?” oraz „Odszukaj różnice”. Na zakończenie wykonaliśmy zadanie w „Kartach pracy”. Dziś odbyły się zajęcia z języka angielskiego. 
 



Bezpieczni w domu
(29-05-2015)
Piątek rozpoczęliśmy zabawami i grami dowolnymi, po których rozruszaliśmy się w czasie gimnastyki. Tańczyliśmy przy naszych ulubionych piosenkach, a podczas zabaw orientacyjno - porządkowych ćwiczyliśmy szybką reakcję na określony sygnał. Po serii podskoków i pajacyków oraz wykonaniu tego, o czym była mowa w piosence pt.: "Idę sobie tup, tup, tup...", odpoczywaliśmy w trakcie porannego czytania. Tygryski wysłuchały dziś opowiadania pt. „Martynka w krainie baśni” z książki o tym samym tytule. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od wysłuchania piosenki pt. „Moja rodzina”. Omówiliśmy jej treść, Tygryski odpowiedziały również na pytania z nią związane. Szczególną uwagę zwróciliśmy na stwierdzenie, że „z rodziną jesteśmy bezpieczni”. Wspólnie szukaliśmy odpowiedzi na pytanie „Co to znaczy być bezpiecznym?”. W trakcie burzy mózgów wymienialiśmy sytuacje bezpieczne i niebezpieczne dla każdego z nas. Powstał w ten sposób kodeks bezpieczeństwa – ustaliliśmy wiele zasad, przestrzeganie których zapewnia nam bezpieczeństwo. Następnie przyszedł czas na prezentację multimedialną. Oglądaliśmy ilustracje oraz scenki sytuacyjne, naszym zadaniem było ocenienie ich pod względem bezpieczeństwa. Próbowaliśmy też przewidzieć skutki zachowań niewłaściwych i wytłumaczyć dlaczego takie właśnie one są. Na zakończenie Tygryski wykonały zadanie w „Kartach pracy” – polegało ono na wykreśleniu przedmiotów , których nie powinny dotykać dzieci, aby nie zrobić sobie krzywdy. W drugiej części zajęć utrwaliliśmy zdobyte informacje dotyczące naszego bezpieczeństwa. Pomogły nam w tym kolorowe ilustracje oraz zadanie na karcie pracy. Polegało ono na ocenieniu (narysowanie buźki smutnej lub wesołej) par obrazków – jeden przedstawiał sytuację bezpieczną, drugi – niebezpieczną. Dodatkowo trzeba było wyciąć dwa obrazki i przykleić je we właściwe miejsce (przy buźce wesołej bądź smutnej). Następnie pracowaliśmy z opowiadaniem R. Piątkowskiej pt. „Zapach mamy” – omówiliśmy jego treść oraz układaliśmy w odpowiedniej kolejności historyjkę obrazkową z nim związaną. Szczególną uwagę zwróciliśmy na obowiązek zapinania pasów oraz wożenia dzieci w fotelikach podczas jazdy samochodem. Aby zapamiętać tę ważną zasadę bezpieczeństwa, Tygryski otrzymały do pokolorowania ilustrację z książeczki pt. „Bezpieczni z Dinusiem”. Dziś odbyły się zajęcia z języka angielskiego oraz taniec.
 



Członkowie mojej rodziny
(28-05-2015)
Czwartkowy poranek upłynął nam na zabawach i grach dowolnych w kącikach zainteresowań. Następnie bawiliśmy się przy naszych ulubionych piosenkach: „Mucha w mucholocie”, „Kaczuchy” i „Kangurek”. Wykonaliśmy także serię ćwiczeń rozciągających oraz maszerowaliśmy na różne sposoby: na palcach, piętach, na zewnętrznych i wewnętrznych krawędziach stóp, głośno tupiąc, unosząc wysoko kolana. Po wspólnych tańcach i zabawach ruchowych przyszedł czas na czytanie. Tygryski wysłuchały kilku historii z książki pt. „Rodzinne opowieści”. Był to wstęp do  tematu dzisiejszych zajęć edukacyjnych – rozmawialiśmy bowiem o rodzinie. Na początek rozmawialiśmy o członkach rodziny, pamiętając o poprawnym nazewnictwie. Przypomnieliśmy i utrwaliliśmy je również po angielsku. Następnie każdy mógł opowiedzieć o swojej rodzinie: z ilu osób się składa, jakie są ich imiona, co lubią razem robić itp. itd. Gdy poznaliśmy już wszystkie rodziny, przyszedł czas na wiersze M. Strzałkowskiej pt. „Mamusia” i „Tatuś”. Omówiliśmy ich treść, Tygryski odpowiedziały na pytania z nimi związane, mogły również swobodnie wypowiedzieć się na temat swoich rodziców. Później przyszedł czas na zabawę przy piosence pt. „Dla mamy i taty” oraz swobodną improwizację ruchową utworu pt. „Walczyk dla rodziców”, do której wykorzystaliśmy kolorowe szyfonowe chusty. Drugą część zajęć przeznaczyliśmy na zajęcia plastyczne oraz matematyczne. W trakcie tych pierwszych Tygryski kolorowały ilustracje przedstawiającą rodzinę oraz rysował swoją własną. Gdy wszystkie obrazki były gotowe, każdy prezentował swoją pracę oraz omawiał ją. Podczas ćwiczeń matematycznych natomiast liczyliśmy płatki kwiatów w bukietach dla mam, utrwalając w ten sposób umiejętność liczenia w zakresie 10. Dodatkowo oglądaliśmy ilustracje przedstawiające różne rodziny. Liczyliśmy członków poszczególnych rodzin, porównywaliśmy liczebność rodzin, szukaliśmy rodziny najmniejszej, największej, z taką samą ilością dzieci, itp., itd. Dziś odbyły się zajęcia karate oraz język angielski.
 



Moja mama czarodziejka
(27-05-2015)
Środowy poranek upłynął nam na swobodnych zabawach konstrukcyjnych, po których rozruszaliśmy się w trakcie gimnastyki przy naszych ulubionych piosenkach. Poza tym zamieniliśmy się w kotki, które wesoło bawiły się i wykonywały określone czynności przy piosence „Rude koty” oraz maszerowaliśmy w sposób wskazany przez ciocię przy piosence „Maszerują dzieci drogą”. Bawiliśmy się również w „Don’t move”. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od zabawy słownej, która polegała na kończeniu rozpoczętych przez ciocię zdań: „Moja mama jest…”, „Lubię, gdy moja mama…”, „Razem z moją mamą…”. Następnie Tygryski wysłuchały wiersza J. Kulmowej pt. „Mamy mamę”, omówiliśmy jego treść oraz wymyślaliśmy i podawaliśmy jak najwięcej zdrobnień słowa „mama”. Później przyszedł czas na zabawę matematyczną „Serduszka dla mamy”. W liczeniu w zakresie 10 pomogły nam sylwety serc, dzięki nim doskonaliliśmy również umiejętność dopełniania w zakresie 5. Na zakończenie Tygryski zamieniły się w projektantów i wykonały zadanie na karcie pracy. Polegało ono na pokolorowaniu sukienek oraz narysowaniu swojego własnego projektu sukienki dla mamy. Jesteśmy pewni, że wszystkie projekty będą się podobałysmiley. W drugiej części dnia bawiliśmy się przy piosence pt. „Dla mamy”, którą interpretowaliśmy ruchowo oraz staraliśmy się wyklaskać i wytupać jej rytm. Tygryski wykonały również zadanie graficzne na karcie pracy, które polegało na narysowaniu po śladzie kwiatków dla mamy i starannym pokolorowaniu ich. Gdy wszystkie prace były gotowe, przyszedł czas na ćwiczenia oddechowe „Wąchamy kwiatki” oraz „Dmuchawce”, dzięki którym wydłużaliśmy fazę wydechową oraz doskonaliliśmy umiejętność prawidłowego oddychania. Na zakończenie doskonaliliśmy syntezę i analizę sylabową – wyrazami, które dziś wykorzystaliśmy były imiona „naszych” mam. Dziś obyły się zajęcia taneczne oraz język angielski.
 



Warsztaty o tolerancji
(27-05-2015)
Wtorek rozpoczęliśmy od kolorowania obrazków przedstawiających mieszkańców różnych stron świata. W czasie gimnastyki tańczyliśmy przy naszych ulubionych rytmach. Podczas czytania kontynuowaliśmy książeczkę pt. „Dzieci świata” z cyklu „Świat w obrazkach”. Zajęcia edukacyjne upłynęły nam na powtarzaniu wiadomości zdobytych wczoraj. Przypomnieliśmy nazwy kontynentów, oglądaliśmy ilustracje przedstawiające ich mieszkańców, rozpoznawaliśmy ich i nazywaliśmy. Szczególną uwagę zwróciliśmy na poprawne nazewnictwo – musimy o nim pamiętać, gdyż niewłaściwymi określeniami możemy komuś sprawić przykrość. Nie zapomnieliśmy oczywiście o dzisiejszym święcie – Dniu Matki. W trakcie rozmowy kierowanej każdy Tygrysek mógł wypowiedzieć się na temat swojej mamy – jak ma na imię, co lubi z nią robić, w co się bawić, za co najbardziej ją kocha. Następnie zabraliśmy się za przygotowanie laurek – niespodzianek, na których dzieci własnoręcznie się podpisały. Głównym wydarzeniem dnia były warsztaty o tolerancji, które poprowadziła 7– letnia Samiloby wraz ze swoją mamą Kasią. Na warsztaty udaliśmy się do Akademii Prymusa, gdzie czekało na nas mnóstwo niespodzianek. Dzięki zajęciom poprowadzonym przez naszych gości zdobyliśmy wiedzę na temat różnych kontynentów i tego, jak żyją tam nasi rówieśnicy. Rozmawialiśmy także na temat słów: świat, obywatel i tolerancja. W trakcie burzy mózgów wspólnie wyjaśnialiśmy znaczenie tych słów. Doszliśmy również do wniosku, że wszyscy jesteśmy obywatelami świata, choć inni to równi i mamy takie same prawa. Sami wytłumaczyła nam też jakie zasady należy spełniać aby być małym ambasadorem tolerancji. Warsztaty były nauką przez zabawę. W trakcie ich trwania wspólnie z Sami i jej mamą wykonaliśmy piosenkę Majki Jeżowskiej pt. „Kolorowe Dzieci". Warsztaty bardzo nam się podobały i na długo pozostaną w naszej pamięci.
 



Kolorowe dzieci
(25-05-2015)
Poniedziałkowy poranek rozpoczęliśmy zabawami oraz grami w kącikach zainteresowań. Podczas gimnastyki rozruszaliśmy się przy naszych ulubionych piosenkach „Kurczaki”, „Taniec czikita” oraz „Kangurek”. Wykonaliśmy też serię podskoków, skłonów, pajacyków i przysiadów. Bawiliśmy się również w „Żabki i bocian”, „Myszki do norki” oraz „Pieski na spacerze” doskonaląc bieżność, skoczność oraz szybką reakcję na umówiony sygnał. Do czytania wybraliśmy książeczkę pt. „Dzieci świata”. Wprowadziła nas ona w tematykę związaną z warsztatami o tolerancji, które odbędą się jutro w Akademii Prymusa. Dzięki kolorowym ilustracjom w książeczce mięliśmy okazję zobaczyć dzieci oraz dorosłych zamieszkujących różne kontynenty, poznać ich obyczaje, a także dowiedzieć się gdzie mieszkają. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od obejrzenia ilustracji przedstawiających dzieci z różnych stron świata, różniących się kolorem skóry, wyglądem, itp. Poznaliśmy przedstawicieli rasy białej, czarnej i żółtej. Omówiliśmy ich wygląd, który następnie porównywaliśmy, podając podobieństwa i różnice. Następnie wykonaliśmy zadanie na karcie pracy – polegało ono na połączeniu w pary obrazków przedstawiających przód i tył głowy dzieci z różnych stron świata, pamiętaliśmy oczywiście o charakterystycznych cechach wyglądu. Cały czas zwracaliśmy uwagę na to, że bez względy na pochodzenie oraz wygląd wszyscy jesteśmy równi i mamy takie same prawa. Po wykonaniu zadania słuchaliśmy muzyki z różnych stron świata, próbowaliśmy interpretować ją ruchowo, wybieraliśmy także te melodie, które podobały nam się najbardziej. Na zakończenie Tygryski wykonały kolejne zadanie na karcie pracy – przyporządkowywały domy do ich mieszkańców ( Eskimos, Indianka, Afroamerykanin, chłopiec z Polski). Nazwy domów wykorzystaliśmy do ćwiczeń syntezy i analizy sylabowej, bowiem drugą częścią zadania było narysowanie pod każdym z domów tylu kropek, ile w jego nazwie było sylab. W drugiej części dnia przyszedł czas na ćwiczenie graficzne – zadaniem dzieci było narysowanie po śladzie obrazka związanego z dzisiejszym tematem oraz pokolorowanie go. Gdy wszystkie prace były gotowe, słuchaliśmy nagrań języków z różnych krajów. Nie zabrakło również czasu na kolorowanie ilustracji przedstawiających dzieci z różnych stron świata. Dziś odbył się język angielski oraz zajęcia w ramach Kuchennych Rewolucji Smyków, w trakcie których wykonaliśmy zdrową sałatkę owocową. 
 



W świecie artystów
(22-05-2015)
Piątek rozpoczęliśmy zabawami konstrukcyjnymi oraz kolorowaniem wybranych ilustracji. Podczas gimnastyki rozruszaliśmy się przy naszych ulubionych piosenkach „Kurczaki”, „Taniec czikita” oraz „Kangurek”. Wykonaliśmy też serię podskoków, skłonów, pajacyków i przysiadów. Bawiliśmy się również w „Policjantów i złodziei” oraz „Strażaków” doskonaląc bieżność, skoczność oraz szybką reakcję na umówiony sygnał. Tygryski wysłuchały kolejnych wierszyków z książki pt. „Kim zostanę? Wierszyki o zawodach”. Dziś przeczytaliśmy rymowanki o takich zawodach jak: malarz, piosenkarka, tancerka, dyrygent, fotograf, architekt. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od rozmowy kierowanej na temat „Kim chciałbym/chciałabym zostać w przyszłości i dlaczego?”. Każdy Tygrysek mógł swobodnie wypowiedzieć się na temat swojego wymarzonego zawodu oraz uzasadnić swój wybór. Następnie dzięki kolorowym ilustracjom i tablicy demonstracyjnej poznaliśmy zawody związane ze światem sztuki: aktor, piosenkarz, malarz, projektant, modelka, tancerz, fotograf, rzeźbiarz. Omówiliśmy na czym one polegają oraz tworzyliśmy formę męską i damską każdego z nich. Nazwy zawodów wykorzystaliśmy do ćwiczeń syntezy i analizy sylabowej. Na zakończenie Tygryski zamieniły się w malarzy, którzy wykonali ćwiczenie graficzne z „Wyprawki”. Drugą część zajęć przeznaczyliśmy na wielki quiz wiedzy o zawodach. Pierwszym zadaniem były zagadki obrazkowe – ciocia odkrywała obrazek, a zadaniem dzieci było nazwanie zawodu, którego przedstawiciela zobaczyły. Drugim zadaniem były zagadki słowne – każdy losował zagadkę, którą czytała ciocia. Pierwszeństwo odpowiedzi miał jej właściciel, jeśli jej nie znał – odpowiadała osoba, która zgłosiła się jako pierwsza. W trakcie ostatniego zadania Tygryski losowały karteczkę z narysowanymi przedmiotami pasującymi do jednego zawodu – należało podać nazwę zawodu. Za każdą poprawną odpowiedź można było zdobyć punkt. Gdy wszystkie zadania zostały rozwiązane, nastąpiło wielkie komisyjne liczenie punktów J A oto nasi zwycięzcy: I miejsce – Gosia (20 pkt.), II miejsce – Nastka (9 pkt.), III miejsce – Julka i Klara (po 6 pkt.). Na zakończenie Tygryski wysłuchały wiersza D. Gellnerowej pt. „Kaczorkowe buty”. Bawiliśmy się również w „Pracujemy w kuchni”, „W ogrodzie” oraz „Policjantów i złodziei”. W trakcie tych zabaw orientacyjno-porządkowych ćwiczyliśmy szybką reakcję na umówiony sygnał. Dziś odbyły się zajęcia taneczne oraz język angielski. 
 



Co robi krawcowa?
(21-05-2015)
Czwartkowy poranek upłynął nam na kolorowaniu wybranych obrazków oraz wspólnych zabawach, po których rozruszaliśmy się przy muzyce. Skoczne rytmy z zajęć tanecznych porwały nas do zabawy. Nie zabrakło też przysiadów, skłonów ani pajacyków i podskoków. W czasie zabawy orientacyjno-porządkowej "Bocian i żabki" doskonaliliśmy szybką reakcję na umówione hasło. Po dużej dawce ruchu odpoczywaliśmy podczas czytania. Tygryski wysłuchały kolejnych wierszyków z książki pt. „Kim zostanę? Wierszyki o zawodach”. Dziś przeczytaliśmy rymowanki o takich zawodach jak: dziennikarz, dentysta, sportowiec, stewardesa, aktor, strażak. Przy okazji rozmawialiśmy o każdym z tych zawodów, mówiliśmy czym zajmują się jego przedstawiciele oraz czego potrzebują do pracy. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od wysłuchania wiersza H. Ożogowskiej pt. „Krawcowa”, wyjaśnienia nieznanych słów oraz omówienia treści utworu. Następnie rozmawialiśmy na temat zawodu krawcowej i jej obowiązków. Na kolorowych ilustracjach oraz kartach tablicy demonstracyjnej szukaliśmy przedmiotów, które są jej potrzebne do pracy. Nazywaliśmy je i wyjaśnialiśmy do czego służą. Ich nazwy wykorzystaliśmy dodatkowo do ćwiczeń syntezy i analizy sylabowej. Tygryski wykonały również zadania na karcie pracy. Pierwsze z nich polegało na zaznaczeniu krawieckich akcesoriów, drugie – na policzeniu igieł, naparstków, nożyczek i guzików oraz narysowaniu tylu kropek, ile ich było. Drugą część zajęć rozpoczęliśmy od ćwiczeń klasyfikacyjnych, do których wykorzystaliśmy guziki. Segregowaliśmy je według różnych kryteriów: koloru, wielkości, ilości dziurek, kształtu. Następnie liczyliśmy elementy powstałych zbiorów oraz porównywaliśmy ich liczebność. W trakcie zabawy „O który guzik proszę?” zadaniem wskazanego dziecka było natomiast odnalezienie właściwego guzika. Później przyszedł czas na historyjkę obrazkową „Ola u krawcowej” oraz zadanie w naszych „Kartach pracy”. Na zakończenie Tygryski miały możliwość obejrzenia różnych materiałów, określaliśmy ich kolor, fakturę, wzór, itp. Kawałki materiałów wykorzystaliśmy do rozwijania percepcji wzrokowej (dobieranie w pary takich samych kawałków materiału) oraz zmysłu dotyku (wybieranie takich samych materiałów z zawiązanymi oczami). Dziś odbyły się zajęcia karate oraz język angielski.
 



Co robi ogrodnik?
(20-05-2015)
Środę rozpoczęliśmy od kolorowania wybranych ilustracji oraz układania puzzli. Następnie bawiliśmy się przy naszych ulubionych piosenkach: „Mucha w mucholocie”, „Kaczuchy” i „Kangurek”. Wykonaliśmy także serię ćwiczeń rozciągających oraz maszerowaliśmy na różne sposoby: na palcach, piętach, na zewnętrznych i wewnętrznych krawędziach stóp, głośno tupiąc, unosząc wysoko kolana. Po wspólnych tańcach i zabawach ruchowych wysłuchaliśmy bajek pt. „Czerwony Kapturek” oraz „Jaś i Małgosia”. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od zabawy z wykorzystaniem woreczków – umieszczaliśmy go w różnych miejscach względem siebie: przed sobą, na głowie, za sobą, między stopami. Nosiliśmy też woreczki na różnych częściach naszego ciała: na głowie, stopie, dłoni, ramieniu, brzuchu, plecach. Następnie wysłuchaliśmy wiersza D. Gellner pt. „Ogrodnik” oraz omówiliśmy jego treść. Rozmawialiśmy na temat zawodu ogrodnika oraz należących do niego obowiązków, zwracając też uwagę na jego strój. Na kolorowych ilustracjach mogliśmy zobaczyć narzędzia potrzebne ogrodnikowi w jego pracy, a ich nazwy wykorzystaliśmy do ćwiczeń analizy i syntezy głoskowej oraz sylabowej. Na zakończenie pokolorowaliśmy ilustrację przedstawiającą ogrodnika przy pracy. Następnie przyszedł czas na zajęcia praktyczne. Tygryski zamieniły się w małych ogrodników. Naszym zadaniem było przesadzenie do ziemi fasoli, którą sialiśmy w marcu i która do tej pory rosła w słoiczkach z wodą. Przy okazji prac ogrodniczych przypomnieliśmy i utrwaliliśmy budowę rośliny, wyróżnialiśmy i wskazywaliśmy korzenie, łodygi, liście oraz kwiaty. Udało nam się również dostrzec mały strączek. Po zasadzeniu pamiętaliśmy oczywiście o podlaniu naszych roślinek. Drugą część zajęć rozpoczęliśmy ćwiczeniami ortofonicznymi na podstawie wiersza I. Salach pt. „Ogrodnicy”. Następnie przy pomocy tablicy demonstracyjnej oraz kolorowych ilustracji przypomnieliśmy etapy rozwoju rośliny, układaliśmy także w odpowiedniej kolejności historyjkę obrazkową. Tygryski wykonały również zadanie matematyczne na karcie pracy, które polegało na przyklejeniu na jabłoniach tylu jabłek, ile kropek znajdowało się w ramce pod każdym z drzew. Po przyklejeniu jabłek liczyliśmy ile jest drzew w naszym sadzie oraz wskazywaliśmy jabłoń z największą i najmniejszą ilością owoców. Na zakończenie bawiliśmy się przy piosence „Jestem sobie ogrodniczka” oraz ilustrowaliśmy ruchowo opowieść „W sadzie”. Dziś odbyły się zajęcia taneczne oraz język angielski. 
 
Więcej zdjęć



Na ulicy
(20-05-2015)
Wtorkowy poranek upłynął nam na zabawach konstrukcyjnych oraz kolorowaniu wybranych ilustracji. Podczas gimnastyki tańczyliśmy do naszych ulubionych piosenek poznanych na zajęciach tanecznych. Ćwiczyliśmy również skoczność, bieżność oraz równowagę w trakcie wielu zabaw ruchowych m. in.: „Przejdź przez mostek”, „Zajączki na łące”, „Żabki i bocian”, „Kto pierwszy”. Do czytania wybraliśmy książeczkę pt. „Kim zostanę? Wierszyki o zawodach”. Dziś przeczytaliśmy rymowanki o takich zawodach jak: nauczyciel, pielęgniarka, kelner, archeolog, kwiaciarka, kierowca. Dzisiejsze zajęcia poświęciliśmy zawodowi policjanta. Rozpoczęliśmy je od wysłuchania piosenki pt. „Na ulicy”, omówiliśmy jej treść oraz improwizowaliśmy ją ruchowo. Następnie podczas ćwiczenia logorytmicznego „Pan policjant” powtarzaliśmy rytmicznie wierszyk oraz wykonywaliśmy to, o czym była w nim mowa. Pokolorowaliśmy także ilustrację przedstawiającą policjanta oraz radiowóz, pamiętając o właściwym doborze barw. Po zajęciach czekała na nas niespodzianka. Wybraliśmy się do Muzeum Ziemi Sochaczewskiej i Pola Bitwy nad Bzurą – pamiętaliśmy bowiem o Międzynarodowym Dniu Muzeów, który obchodzimy 18 maja. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wystawy prezentującej broń strzelecką, sprzęt, oporządzenie, umundurowanie, zdjęcia i dokumenty żołnierzy Wojska Polskiego walczących w bitwie nad Bzurą. Obejrzeliśmy również przedmioty, dokumenty i fotografie ukazujące Sochaczew i jego okolice w okresie II wojny światowej. Następnie udaliśmy się na dziedziniec muzeum, gdzie prezentowana jest ekspozycja plenerowa sprzętu bojowego Wojska Polskiego. Zobaczyliśmy tu m.in.: lufę armaty, ponton mostowy, armatę polową, czołg, armatę przeciwlotniczą oraz samolot. Na zakończenie zostaliśmy zaproszeni do obejrzenia wystawy przedstawiającej wykonane z klocków COBI miniaturowe czołgi, wojskowe samoloty, armaty, helikoptery oraz samochody. Tygryskom bardzo podobała się wizyta w muzeum. Szczególne zainteresowanie wzbudziły mundury wojskowe, sprzęt bojowy i oczywiście budowle z klocków. Była to bardzo ciekawa lekcja historii dla naszych Smyków, które choć tak małe wykazały wielkie zainteresowanie oglądanymi wystawami. Padło oczywiście wiele pytań, na które pani przewodnik za każdym razem odpowiedziała wyczerpująco zrozumiałym dla nas językiem. W drugiej części dnia kontynuowaliśmy rozmowy na temat zawodu policjanta, a dzięki wierszowi J. Papuzińskiej pt. „Kto znalazł mamę?” zwróciliśmy uwagę na wygląd policjanta i jego charakterystyczny mundur. Wyjaśniliśmy na czym polega jego praca, zwróciliśmy uwagę na niebezpieczeństwa z nią związane oraz przypomnieliśmy numer alarmowy na policję. Następnie wykonaliśmy zadanie na karcie pracy, polegające na wybraniu spośród wielu przedmiotów tylko tych, które są potrzebne policjantowi w jego pracy oraz pokolorowaniu ich. Na zakończenie podczas zabawy ruchowej rozwijającej zwinność i szybkość zamieniliśmy się w „Policjantów i złodziei”, a w trakcie zabawy „Czerwone i zielone” doskonaliliśmy szybką reakcję na sygnał oraz utrwalaliśmy zasady ruchu drogowego. Dziś odbył się język angielski, na zajęciach plastycznych zaś malowaliśmy flagi Japonii, Polski i Czech.
Więcej zdjęć



Poznajemy zawody
(18-05-2015)
Pierwszy dzień tygodnia rozpoczęliśmy zabawami oraz grami w kącikach zainteresowań. Podczas gimnastyki rozruszaliśmy się przy naszych ulubionych piosenkach z zajęć tanecznych. Wykonaliśmy też serię podskoków, skłonów, pajacyków i przysiadów oraz doskonaliliśmy bieżność, skoczność i szybką reakcję na umówiony sygnał w trakcie wielu zabaw ruchowych.  Do czytania wybraliśmy opowiadanie o słoniu Benjaminie pt. „Pediatra”, które zainspirowało nas do rozmowy o znanych nam zawodach. Był to wstęp do nowego bloku tematycznego „Znam różne zawody”. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy zagadkami słownymi, których  rozwiązaniami były nazwy zawodów. Przy okazji Tygryski szukały na ilustracjach przedstawicieli poszczególnych profesji oraz wymieniały ich zadania. Szczególną uwagę zwróciliśmy na strój oraz charakterystyczne  atrybuty poszczególnych osób. Następnie każdy miał okazję powiedzieć jakie zawody wykonują jego rodzice. Później przyszedł czas na zadanie na karcie pracy – Tygryski dopasowywały akcesoria potrzebne do wykonywania poszczególnych zawodów do ich przedstawicieli. Na zakończenie odbyły się zajęcia logopedyczne podczas których wykonywaliśmy ćwiczenia narządów artykulacyjnych – były one tematycznie związane  z dzisiejszymi zajęciami. W drugiej części dnia doskonaliliśmy syntezę i analizę sylabową, dzieląc na sylaby nazwy zawodów. W trakcie zabawy dydaktycznej „Jaki zawód wykonuję?” oraz zabawy pantomimicznej „Kim jestem?” utrwalaliśmy zdobytą wiedzę. Po zabawach uczyliśmy się krótkiej rymowanki o zawodach, którą mówiliśmy z wyklaskiwaniem bądź z wytupywaniem. Nie zabrakło także czasu na kolorowanie wybranych ilustracji przedstawiających osoby wykonujące różne zawody.   Głównym wydarzeniem dnia były urodziny Julki i Natalki. Zaśpiewaliśmy "Sto lat", a wszystkie Tygryski złożyły koleżankom życzenia. Nie zabrakło również wspólnych zabaw oraz tortów smiley. Dziś odbył się język angielski oraz rytmika.



Poznajemy zawody
(18-05-2015)
Pierwszy dzień tygodnia rozpoczęliśmy zabawami oraz grami w kącikach zainteresowań. Podczas gimnastyki rozruszaliśmy się przy naszych ulubionych piosenkach z zajęć tanecznych. Wykonaliśmy też serię podskoków, skłonów, pajacyków i przysiadów oraz doskonaliliśmy bieżność, skoczność i szybką reakcję na umówiony sygnał w trakcie wielu zabaw ruchowych.  Do czytania wybraliśmy opowiadanie o słoniu Benjaminie pt. „Pediatra”, które zainspirowało nas do rozmowy o znanych nam zawodach. Był to wstęp do nowego bloku tematycznego „Znam różne zawody”. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy zagadkami słownymi, których  rozwiązaniami były nazwy zawodów. Przy okazji Tygryski szukały na ilustracjach przedstawicieli poszczególnych profesji oraz wymieniały ich zadania. Szczególną uwagę zwróciliśmy na strój oraz charakterystyczne  atrybuty poszczególnych osób. Następnie każdy miał okazję powiedzieć jakie zawody wykonują jego rodzice. Później przyszedł czas na zadanie na karcie pracy – Tygryski dopasowywały akcesoria potrzebne do wykonywania poszczególnych zawodów do ich przedstawicieli. Na zakończenie odbyły się zajęcia logopedyczne podczas których wykonywaliśmy ćwiczenia narządów artykulacyjnych – były one tematycznie związane  z dzisiejszymi zajęciami. W drugiej części dnia doskonaliliśmy syntezę i analizę sylabową, dzieląc na sylaby nazwy zawodów. W trakcie zabawy dydaktycznej „Jaki zawód wykonuję?” oraz zabawy pantomimicznej „Kim jestem?” utrwalaliśmy zdobytą wiedzę. Po zabawach uczyliśmy się krótkiej rymowanki o zawodach, którą mówiliśmy z wyklaskiwaniem bądź z wytupywaniem. Nie zabrakło także czasu na kolorowanie wybranych ilustracji przedstawiających osoby wykonujące różne zawody.   Głównym wydarzeniem dnia były urodziny Julki i Natalki. Zaśpiewaliśmy "Sto lat", a wszystkie Tygryski złożyły koleżankom życzenia. Nie zabrakło również wspólnych zabaw oraz tortów smiley. Dziś odbył się język angielski oraz rytmika.
 



Przybysze z kosmosu
(15-05-2015)
Piątkowy poranek upłynął nam na zabawach konstrukcyjnych oraz kolorowaniu wybranych ilustracji. Następnie odbyła się gimnastyka, na której tańczyliśmy do naszych ulubionych piosenek z zajęć tanecznych. Na zakończenie bawiliśmy się w „Posągi”. Do czytania wybraliśmy ostatnią opowieść pt. „Martynka i spotkanie z duchami” z książki „Martynka. Wielka księga przygód ”. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od wysłuchania rymowanki „Spotkanie z ufoludkiem” oraz omówienia wyglądu przybysza z kosmosu. Następnie podczas zabawy orientacyjno – porządkowej „Ufoludki” Tygryski biegały w różnych kierunkach przy dźwiękach tamburynu – na hasło „ufoludki” zamieniały się w przybyszów z nieznanej planety i wymyślały różne sposoby ich poruszania się. Na zakończenie wykonaliśmy zadanie na karcie pracy – polegało ono na narysowaniu po śladzie ufoludka oraz pokolorowaniu go pastelami. Spacer wykorzystaliśmy na wyjście do Miejskiej Biblioteki Publicznej, aby oddać książki, które wypożyczyliśmy w kwietniu oraz wypożyczyć nowe. W drugiej części dnia doskonaliliśmy umiejętność analizy i syntezy głoskowej oraz sylabowej, wykorzystując do tego słowa związane z aktualnym blokiem tematycznym (rakieta, kosmita, gwiazdy, kosmonauta, księżyc, ziemia, planeta, ufoludek). Następnie przyszedł czas na wysłuchanie opowiadania D. Wawiłow i N. Usenko pt. „UFO” – omówiliśmy jego treść, ochotnicy dodatkowo odpowiadali na pytania z nim związane. Tygryski wykonały również zadanie w „Kartach pracy”, które rozwijało myślenie oraz ekspresję twórczą. Na zakończenie wspólnie wykonaliśmy plakat przedstawiający UFO. Wykonane dzisiaj prace plastyczne będzie można podziwiać na wystawie w korytarzu. Dziś odbyły się zajęcia taneczne oraz język angielski.
 



Dzień i noc
(14-05-2015)
Czwartek rozpoczęliśmy wspólnymi zabawami konstrukcyjnymi. W czasie porannej gimnastyki odbyło się wiele zabaw ruchowych podczas których doskonaliliśmy zwinność, bieżność oraz szybką reakcję na umówiony sygnał. Tańczyliśmy również do naszych ulubionych piosenek oraz lataliśmy z muchą w jej mucholocie. Do czytania wybraliśmy opowiadanie o Kubusiu Puchatku i jego przyjaciołach ze Stumilowego Lasu pt. „Noc i dzień”, które wprowadziło nas w dzisiejszy temat dnia. Było ono okazją do utrwalania następujących angielskich słówek: sky, sun, cloud, star, stars, moon, day, night, tree, friends, forest, walk, jump, play, river, water. Zajęcia edukacyjne rozpoczęliśmy od obejrzenia krótkiego filmu edukacyjnego, który wyjaśnił nam dlaczego mamy dzień i noc. Przy okazji przypomnieliśmy i powtórzyliśmy nazwy pór dnia, poznaliśmy je również po angielsku (morning, afternoon, evening, night). Następnie w trakcie zabawy dydaktycznej „Co robimy w dzień? Co robimy w nocy?” Tygryski wypowiadały się na temat codziennych czynności . Segregowały również ilustracje, dzieląc je na dwie grupy: „Grupę słońca” – czynności, które wykonujemy w dzień oraz „Grupę księżyca” – czynności , które wykonujemy wieczorem i w nocy. Gdy wszystkie obrazki znalazły się na właściwym miejscu, bawiliśmy się „Statki kosmiczne” i „Mieszkańców Ziemi”. W drugiej części dnia dzieci wykonały zadanie na karcie pracy. Było to ćwiczenie graficzne, które polegało na narysowaniu po śladzie chmury i słońca na białej kartce oraz na samodzielnym narysowaniu księżyca i gwiazd na kartce granatowej. Na zakończenie przyszedł czas na zabawę słowną „Słońce – nos – Ziemia”, zabawę rozwijającą inwencję twórczą „Nasze statki kosmiczne” oraz zabawę Orientacyjno-porządkową „Dzień – noc”. Dziś odbyły się zajęcia języka angielskiego.
 



Poprzednie   Następne
 
do góry

©2008 -